محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء
چه کسانی از «عدالت» و «اصلاحات» می گویند!؟
نظرات نماینده ای که شعر فرودسی را از روی نوشته «غلط» می خواند، تا چه حدی می تواند «درست» باشد!؟

«دکتر» محمدرضا تابش نماینده اردکان هفتاد هزار نفری در مجلس که قبل از به قدرت رسیدن خاتمی با کسب 1313 رای از راه یافتن به مجلس بازماند و بعد از ریاست جمهوری خاتمی با مستقل شدن «ناعادلانه» حوزه اردکان توانست سه دوره به مجلس راه یابد و در دوران نمایندگی دکترا بگیرد و پله های پیشرفت و ترقی را بسرعت طی نماید، در مراسم نکوداشت اولیاء، شعر فرودسی را از روی نوشته با «لکنت» و «غلط» خواند و هیچکس نبود که به این نماینده محترم بگوید، شما که بلد نیستی شعر بخوانی مگر مجبوری شعر بخوانی!؟ و مهمتر اینکه ایشان می توانست از روی نوشته ای که قرار بود در مراسم نکوداشت اولیاء قرائت کند، قبل از آمدن چند بار رو خوانی می کرد، بهرحال اگر فردوسی عزیز می دانست که قرار است روزی روزگاری شعرش اینچنین دست آویز سیاست زدگان قرار گرفته و در جمعی چنان خوانده شود، شاید که هرگز چنین شعری نمی گفت. و اما جناب نماینده سیاستمدار و فرهنگی و دانشمند اردکان، که ردای اصلاح طلبی را محکم در آغوش گرفته در قسمتی از خطابه سیاسی و تعریف نامه ای که برای نجابت و خوبی اولیاء قرائت کرد، افاضه فرمودند:

افرادی که اساس نظام را قبول ندارند در نقطه مقابل اطلاح طلبان قرار دارند !!!
یعنی اصلاح طلبانی همچون تابش و تابش ها موافق نظام هستند و کسانی که اصلاح طلبانی چون تابش و تابش ها را قبول ندارند مخالف نظام!!! بهرحال مخالفان و منتقدان یک جریان و جناح را در مقابل نظام قرار دادند، از هنرهایی هست که فقط و فقط نماینده «یونان کوچک»! می تواند داشته باشد.
تبصره اول: سخنرانی «سیاسی» نماینده کوچک یک شهرستان کوچک، در جمع بزرگان یک شهر بزرگ، باعث بزرگی نماینده کوچک شهرستان کوچک خواهد شد!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا