محمدرضا شوق الشعراء

   محمد رضا شوق الشعراء

سنگ بزرگ نشانه نزدن است!
    با این بودجه و این شورا، در یکسال چقدر می شود در شهر یزد کار انجام داد؟
    دومین شهردار شورای سوم،  قدرت و اختیار تعیین مدیرعامل سازمان پارک ها و رئیس سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری و واحد حقوقی شهرداری را خواهد داشت!؟

    مهندس عظیمی زاده، اگر سن و تجربه و سابقه بیشتری داشت، شاید هیچگاه حاضر نمی شد تا در مدت کوتاه باقی مانده عمر شورای سوم شهر، آبروی خود را به دامن این شورا گره زند و فرمانبر کسانی شود که هفت سال پیش، بدون فکر و برنامه و تحقیق و بررسی کامل، میروکیلی را بعنوان شهردار شورای سوم انتخاب نموده و به مردم یزد «بند» کردند، و اما از کسی که با بدنه شهرداری یزد آشنا است و وضعیت بودجه را می داند و اعضای شورای سوم شهر را خوب می شناسد، بعید بود که در اولین مصاحبه حرف های گنده گنده بزند و شعارهای بزرگ بدهد، شعارهایی که با توجه به وضعیت موجود هیچکدام به مرحله عمل نخواهد رسید.
    مهندس عظیمی زده در گفتگوی خود از «صیانت بیت المال» گفته است، حرف زیبا و قشنگی که بارها و بارها رئیس جمهور نیز در سخنرانی های مختلف تکرار کرده، حال تا چه حد از بیت المال صیانت شده است و می شود بماند. هیچ منتقد منصف و هیچ آدم عاقلی از عظیمی زاده توقع ندارد تا در مدت کمتر از یکسال معجزه کرده و کار کارستانی در شهر و شهرداری یزد انجام دهد و اما اگر او بتواند فقط این حرف «صیانت از بیت المال» را عملی کرده و برای دفاع از حق و حقوق شهرداری یزد، بدون واهمه ومصلحت، تغییر و تحولی عمیق در دایره حقوقی شهرداری ایجاد نماید، برای شهر و شهرداری و مردم کافی است.
    امور قراردادها و دایره حقوقی شهرداری دو بازویی هستند که می توانند باعث رشد و یا مانع توسعه شهر و شهرداری شوند، و بهرحال شاید که همه بودجه شهرداری یزد ازین دو معبر عبور نماید!
    بعنوان یک نمونه کوچک: زمانی شهرداری یزد یک گلخانه ای در بلوار شهید صدوقی و در جنب فرهنگسرای شهرداری داشت که با همت و عنایت مدیریت اسبق سازمان پارک ها به گل فروشی مصنوعی تبدیل گشت و همزمان با جلوس میروکیلی برمسند شهرداری یزد، سازمان پارک ها این گلخانه چند درب را در بهترین نقطه شهر اجاره داد. بررسی اجاره این مغازه بزرگ و قراردادهای خرید گل سازمان پارک ها بسیاری از چیزها را ثابت خواهد کرد. براستی بابت این مغازه بزرگ شهرداری ماهیانه چند اجاره می گیرد!؟
    در هفت سال گذشته اولین شهردار شورای سوم با کمک اعضای شورای سوم و همیاری سازمان پارک ها بیشتر از درخت، برای شهری که به سایه نیاز دارد، چمن کاشت، چرا که چمن سه روز بعد از کاشت سبز می شود و اما درخت، حداقل هفت سال زمان می برد تا سایه ای از خود در این کویر بجا بگذارد. تجربه رمضانی، شهردار اسبق ناحیه دو یزد که قسمتی از بلوار مدرس و پشت میدان میوه و تره و بار را درخت کاشت، قابل عبرت است، درختانی که بعد از رفتن رمضانی از منطقه، دچار آفت بی مبالاتی و بی تفاوتی شدند. عظیمی زاده اگر بخواهد مردم و مسئولان را فریب دهد و پیش چشم و عزیز باشد، باید چمن و بوته گل کاری را ادامه داده و از کاشت درختی که در این شهر مورد نیاز است صرف نظر کند، و اگر نه درخت کاشتن در این شهر مردان بزرگی می خواهد، همچون مرحوم اصلانی و صراف زاده و ...
    مهندس عظیمی زاده، در اولین گفتگو از خیلی چیزها گفته است و از مدیریت و مدیریت واحد شهری نگفته است، یعنی او نمی داند که مهمترین و بزرگترین معضل شهر و شهرداری، مدیریت و تفکر است!؟
    بررسی اینکه میدان و زیر گذر چهارراه معلم و مهدیه چرا هنوز همچون میدان شهدای محراب دچار مشکل است، بسیاری از مسائل را حل خواهد کرد و اما چه کسی اینجا به حل مسئله علاقه دارد!؟
    کمتر از یکسال به پایان عمر شورا سوم باقی مانده است، و بعبارتی با توجه به فضای تبلیغاتی که از اول سال آینده شروع خواهد شد، شاید که عظیمی زاده بیشتر از شش ماه زمان نداشته باشد، و اما در این شش ماه و با این بودجه و این شورا چه می توان کرد؟
    آقای عظیمی زاده، امروز برای شهرداران شورای پنجم و ششم درخت بکارید، خدا می بیند
    تبصره اول: عظیمی زاده در بندی از بندهایی که به شورا ارائه داده از «شروع توافق به منظور تعریض خیابان کاشانی حدفاصل ابوذر تا شهدای محراب» گفته است، و اما او می داند که اجرای این طرح چه بودجه و قدرتی می خواهد؟
    تبصره دوم: محمد رضا عظیمی زاده شهردار جدید یزد از برنامه های خود و ایده هایش می گوید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا