محمد رضا شوق الشعراء

یزدفردا :محمد رضا شوق الشعراء    : انتخاب دیرهنگام شورای سوم شهر یزد    این شورا و این شهردار!!!؟

    جمع آوری ایستگاه اتوبوس مکانیزه ای که بدون فکر و برنامه و بررسی محل قرار بود در جوار داروخانه عضو شورای سوم شهر نصب شود نشان داد که عظیمی زاده برخلاف میروکیلی، قصد کوتاه آمدن و باج دادن به اعضای شورای سوم شهر را ندارد، و شایقی دیگر است که از هیاهو و گریه و ناله بعضی از اعضاء شورای شهر واهمه ندارد.
    امروز صبح، در مسیر پیاده روی صبحگاهی، وقتی اتومبیلی معمولی کنارمان ایستاد و بداخل اتومبیل نگاه کردیم، عظیمی زاده، شهردار جدید یزد را با یک لبخند پشت فرمان دیدیم و دقایقی همراه با او از چند خیابان شهر عبور کرده و در رابطه با مسائل اجتماعی و شهری حرف زدیم.
    بیسیمش در داخل اتومبیلی که خارجی و مدل بالا نبود، روشن بود، در خیابان فرخی و جنب پاساژ فکری، به بازدید محلی که قرار است پارکینگ طبقاتی در آن ایجاد شود سری زد و از طرح درختکاری در میدان امام حسین (ع) و شهدای محراب گفت و ناراحتی خود را از چمن هایی که آب یزد را به هدر می دهند نشان داد.
    شهرداری و شورای سوم شهر یزد، برخلاف میروکیلی، برای عظیمی زاده خانه ای با اجاره دو میلیون تومان در ماه تهیه نکرده اند و او در خانه ای که خودش به مبلغ چهارصد و بیست هزار تومان احاره کرده بهمراه خانواده زندگی می کند. براستی! شورای شهری که برخلاف عرف جاری در شهر  و ادارات یزد، برای میروکیلی، خانه ای شصت میلیون تومان رهن کرد، در روز قیامت، جواب خدا را چه خواهند داد!؟ و اما عظیمی زاده  با میروکیلی چه تفاوتی دارد!؟ و او چرا اجاره خانه خودش را خودش پرداخت می کند!؟
    در چند لحظه ای که همراه عظیمی زاده کنار خیابان و روبروی شهرداری ایستاده بودیم، عظیمی زاده اتومبیل های سمند با راننده ای که بعضی از کارمندان شهرداری را به شهرداری می آورد نشان داد و گفت: سمند های زیادی برای رفت و آمد بعضی از کارمندان شهرداری اجاره شده، سمند ها یی که گاه رانندگان آن ماموریت خرید نان و سبزی برای صاحب کار را نیز انجام می دهند؛ و اما چرا چشم ناظران بر این ریخت و پاش بسته مانده بوده است!؟ مگر قبل از اینکه میروکیلی شهردار شود، معاونین و روسای ادارات شهرداری، اتومبیل با راننده در اختیار داشته اند!؟ و وقتی بعضی از اعضای شورای شهر با اتومبیل و راننده شورای شهر به این طرف و اون طرف می روند، چرا بعضی از روسای شهرداری و معاونین شهرداری نروند!؟
    عظیمی زاده، درد و مشکلات عابران پیاده را در شهر یزد حس و درک کرده و از اینکه در نقشه های شهری عابر پیاده دیده نشده، متاسف و ناراحت بود. و قول داد تا در دو سوی میدان شهدای محراب، در مسیر کاشانی محل امنی برای عبور عابرین پیاده ایجاد نماید.
    حرف های عظیمی زاده از روحیه او برای خدمت به مردم و شهر نشان می داد، و اما در این سیستم (شهرداری) ، می توان سالم و پاک، صادقانه کار کرد!؟
    هر حرکتی برای تغییر، منافع عده ای را بخطر می اندازد، و کسانی که منافعشن بخطر می افتد، در دشمنی و سنگ اندازی بر علیه دشمن مشترک متحد می شوند، و اما با ارث و سیستمی  که میروکیلی به کمک شورای سوم برای شهر و شهرداری بجا گذاشته، چه می توان کرد و چه می توان ساخت!
    عظیمی زاده در ظاهر نشان می دهد که نه تنها چیزی از مهندس شرافت، و مهندس مرتضی شایق کم ندارد، که تفکر جدید و نیروی جوانی بیشتری از او نیز دارد، و می خواهد که تا حد ممکن در این مدت کم و با این شورا، کارهایی کارستان برای شهر انجام دهد. بهرحال تنها نقطه سیاهی که سایه بر سر عظیمی زاده انداخته، انتخاب شورای سوم شهر است و این سوال: که ...
    اینکه سرانجام اعضای شورای سوم، فردی یزدی و ساکن یزد، که کوچه و خیابانهای یزد را می شناسد  بعنوان شهردار انتخاب کرده اند، قابل تقدیر است  و اما بسیاری هنوز منتظر هستند تا بعضی از اعضای شورای سوم شهر یزد، بخاطر انتخاب اشتباه میروکیلی، از مردم یزد عذرخواهی نمایند.
    خدا از سر تقصیر عده ای که در طول این چند سال، همه جانبه از میروکیلی حمایت کردند نگذرد، چرا که فرصت های بسیاری از شهر و مردم یزد گرفته شد، و حق و حقوق زیادی از مردم یزد پایمال گشت، و اما در روز حساب و کتاب، حرزاده و مطهریان، دو عضو روحانی شورای سوم، همراه با نوه فقیه خراسانی و دختر مرحوم وزیری، این مدافعان شهردار میروکیلی، جواب خدا را چه خواهند داد!؟ ای وای بر ناظرانی که چشم خود را بستند و چشم خدا را ندیدند. باشند تا ببینند که خدا در همین دنیا با آنان چه خواهد کرد
    این بحث ادامه دارد
    تبصره اول:

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا