آقای فرماندار! قانون شوراها را بخوانید

شورای شهر، مردمی است یا دولتی؟!

شورای سوم شهر یزد، با حضور صدوقی و دوران و اعضاء شورای شهر و تنی چند از خبرنگاران شروع بکار کرد، و صدوقی با اشاره به مسائل و مشکلات شهری، در سخنانی به اعضاء شورای شهر توصیه کرد، تا برای فعالیت بهتر و خطای کمتر، قانون شوراها را خوب مطالعه کنند، و اما! توصیه صدوقی را فرماندار نیز باید جدی بگیرد؛ چرا که بعد از رفتن صدوقی و دوران، حرف های صدوقی فراموش گشت، و به دستور رئیس سنی شورای شهر و تاکید فرماندار، اولین جلسه شورای سوم شهر، غیر علنی و بدون حضور مردم و خبرنگاران برگزار شد، تا مسائل و بحث های انتخاب هیئت رئیسه و شهردار، به گوش مردم نرسد!

آقای فرماندار! اعضاء شورای شهر سوم

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و وزیر کشور و صدوقی و عاصی و دوران را بیاد داشته باشید، مردم را غریبه و خبرنگاران را نامحرم ندانید، و فراموش نکنید، شورای شهری که جلساتش با حضور فرماندار و مسئولین دولتی و بدون حضور مردم و خبرنگاران برگزار شود، شورای دولتی است، نه مردمی! و مطمئنا! وجود شورای دولتی، نمی تواند که خواست مردم و مسئولین نظام باشد.

از شورای اول تا شورای سوم!
برگزاری غیر علنی اولین جلسه شورای شهر سوم، قانونی بود؟!!

مراسم شروع بکار و سوگند یاد کردن و انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر اول، در فرهنگسرای شهرداری و با حضور مردم و خبرنگاران برگزار شد، و مراسم انتخاب هیئت رئیسه شورای سوم شهر، بدون حضور مردم و خبرنگاران و بصورت غیر علنی، در سالن کوچک شورای شهر برگزار شد، و اما تفاوت های شورای اول با شورای سوم در اینست که، نفر اول شورای شهر اول هفتاد هزار رای داشت و نفر اول شورای سوم، سی هزار رای دارد، و رئیس شورای اول، «مهندس» بود و رئیس شورای سوم «سرهنگ» است! و شورای اول، بازاری و دلال زاده و لوازم خانگی فروش نداشت، و شورای سوم دارد! و مهمتر اینکه، شورای اول و دوم، مداح داشت و روحانی نداشت، که شورای سوم، روحانی دارد و «مداح» ندارد!

محمد رضا شوق الشعراء

وبلاك توفان يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا