محمد رضا شوق الشعراء:همزمان با سفر احمدی نژاد و هیئت همراه صد و بیست نفره به نیویورک، فائزه هاشمی دستگیر و بازداشت و روز بعد از بازداشت او، مهدی هاشمی، بعد از سی و شش ماه اقامت و دوره دیدن در انگلستان به ایران بازگشت، تورم و گرانی و افساز گسیختن نرخ دلار و سکه و مایحتاج عموم و سفر احمدی نژاد به نیویورک و بازگشت مهدی هاشمی از لندن و بازداشت فائزه هاشمی رفسنجانی چه ارتباطی با هم دارد و چه ارتباطی می تواند داشته باشد!؟
در دوم خرداد هفتاد و شش، مردم از لج ناطق نوری و بخاطر «نه» به ناطق نوری، به خاتمی رای دادند، بعد از دوم خرداد و در انتخابات مجلس ششم، اصلاح طلبان سرخوش از پیروزی در انتخابات، در صدد به گوشه راندن هاشمی برآمده و با ترفندهای مختلف موجب راه نیافتن او به مجلس ششم شدند، سال هشتاد و چهار،  مردم از لج هاشمی و بخاطر «نه» به هاشمی رفسنجانی، احمدی نژادی که شعار عدالت و مبارزه با فساد را می داد بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند، و حال بعد از امتحان دادن ناموفق اصلاح طلبان در دوران خاتمی و اصولگرایان در دوران احمدی نژاد، وقت بازگشت «قدرتمندانه» خاندان هاشمی به قدرت است، بازگشتی که با توجه به گرانی و تورم و فساد روز افزون اقتصادی و اخلاقی در جامعه و روی گردانی توده از احمدی نژاد، دور از دسترس نیست.
اصلاح طلبان، شخصیت و چهره شاخصی که بتواند رای و «اعتماد» مردم را جذب کند ندارند و با توجه به سابقه گذشته و مسائلی که در بعد از انتخابات 88 پیش آمد بعید است که بتوانند به یک اجماع کلی دست یافته و در انتخابات از یک چهره مشترک حمایت نمایند. اصولگرایان، قالیباف و لاریجانی و حداد عادل را دارند و در نهایت، اتفاق بر روی یک نامزد که ممکن است قالیباف باشد، راه پیروزی آنان در انتخابات را هموار خواهد کرد، و اما رای خاکستری و سرنوشت ساز جامعه که دو بار خاتمی را به قدرت رساند و دو بار احمدی نژاد را، در انتخابات پیش رو دوباره چه نقشی ایفا خواهد کرد و آیا ممکن نیست که این رای، نه نصیب مشائی، که نصیب مهدی هاشمی شود!؟
خاندان هاشمی رفسنجانی و مهدی و فائزه هاشمی در آستانه مظلوم واقع شدن می باشند، دختر کوچک هاشمی رفسنجانی چند سال پس از قضیه 88 بازداشت و مهدی هاشمی پسر بزرگ هاشمی رفسنجانی نیز چند سال پس از قصیه 88 به ایران بازمی گردد تا دستگیر و محاکمه شود. محکمه ای که تبدیل به یک میتینگ بزرگ سیاسی و تبلیغاتی خواهد شد. اگر دادگاه غیرعلنی برگزار شود، هر حکمی داده شود مورد قبول مردم قرار نخواهد گرفت و دادگاه علنی نیز ممکن است که موجب تبرئه خاندان هاشمی از اتهامات گردد و نقش و حرف گروههای فشار و خودجوش نیز در مظلوم واقع شدن خاندان هاشمی بسیار مهم خواهد بود.
طیفی از جامعه متوجه ضرر و زیان حرکت های طیف خودجوش وابسته به قدرت می باشد و ممکن است که اینبار از لج مخالفان هاشمی، مردم به خاندان هاشمی رای دهند!
در چهار انتخابات اخیر ریاست جمهوری، که موجب به قدرت رسیدن خاتمی و احمدی نژاد شد، مردم ایران احساسی رای داده اند، و این اتفاق چرا نباید در انتخابات پیش رو تکرار نشود!؟ مگر مردم سال نود و دو ایران با مردم سال هفتاد و شش ایران چه تغییری کرده اند!؟
سال نود و دو، سالی است که مردم ایران، سرخورده از شعارهای خاتمی و احمدی نژاد، به نامزد اصولگرایان و اصلاح طلبان رای نخواهند داد، و بسراغ نامزد خط سوم و میانه رو خواهند رفت، میانه روهایی که نه از آزادی و عدالت، که از صلح و قانون بگویند.
رای متولدین سال پنجاه و هفت به سید محمد خاتمی ختم شد، و اینک متولدین سال هفتاد و شش، در سال نود و دو به چه کسی رای خواهند داد!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا