محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء
کلاهی گشاد برای سر کودکان و خانواده ها
مهر یزد، خبرگزاری است یا ناندانی!؟
رپرتاژ آگهی غلو آمیز مهر یزد از نمایش کنسرت آموزشگاه آفرینش
"آفرینش" در موسیقی یزد تحول آفرید- بچه‌ها کنسرت بی‌نظیر تاریخ یزد را خلق کردند!!!

در شلوغ بازار فرهنگ و هنر یزد، هر سال با شروع تابستان شاهد آن هستیم که والدین بسیاری برای اوقات فراغت کودکان خود برنامه ریزی کرده و عده ای نیز فریب تبلیغات را خورده و دلبندان خود را به بعضی ازین دکان های آموزشی و هنری که مجوز ارشاد را هم دارد می فرستند، و اما در حالیکه تاریخ یزد تابحال صد و بیست هنرمند نداشته است، مامور و گزارش فروش خبرگزاری مهر در یزد از صد و بیست کودک هنرمند در رشته موسیقی نام می برد که در یک کنسرت شرکت کرده اند و براستی چند نفر ازین صد و بیست هنرمند مورد ادعای مهر می توانند «نت» که همان الفبای موسیقی است را بدرستی بخوانند و بنوازند؟
آموزشگاه موسیقی آفرینش کودکان بین شش تا سیزده سال را فقط برای برنامه کنسرتی که هرساله اجراء می کند با هزینه خانواده ها آموزش می دهد، و این کودکانی که با هدف حضور در کنسرت به این آموزشگاه می آیند، تنها ملودی های مشخصی را برای اجرایی که «پلی بک» است آموزش می بینند و بسیاری اگر بخواهند که موسیقی را در جای دیگری ادامه دهند مجبور هستند تا دوباره از نو و از پایه موسیقی و حتی نت خوانی را یاد بگیرند. البته این شیوه کار اگر هیاهو و تبلیغات و بلیت فروشی کنسرت را نداشته باشد اشکالی ندارد، عده ای دوست می دارند کودکانشان اینگونه آموزش ببینند و دلشان به یک آهنگ «گل سنگم» زدن کودکانشان خوش است، اما موضوع از آنجایی حاد و مسئله دار می شود که دکانداران موسیقی تصمیم می گیرند تا کاسبی خود را به نوعی دیگری ادامه داده و هزینه تماشای «نمایش موزون» حفظ شده را با فروش بلیت های چندین هزار تومانی، از والدین و اقوام کودکان ساز در دست گرفته بگیرند.
متاسفانه خبرگزاری مهر یزد بدون صحبت با کارشناسان موسیقی و دقت در شیوه آموزش و اجراء و بررسی همه جوانب کار، به بهانه پاسخ دادن به «اتهامات واهی»  و «غیرمنطقی» بعضی از سایت های تازه راه افتاده یزد، دست به تهیه گزارش غلو آمیز و دروغی ازین کنسرت زده و در شلوغ بازار فرهنگ و هنر یزد، لقب استاد را نیز به سرپرست مبتکر و خلاق و کاسب این گروه «بند» کرده است.
بسیاری از کودکان پس از اموزش دوماهه و سه ماهه و در دست گرفتن ساز قادر هستند تا با حفظ ملودی آهنگی را بنوازند، و اما این برای هنرمندی و نوازندگی کافی است!؟ یعنی هر کسی با در دست گرفتن ساخت و زدن چند آهنگ هنرمند می شود؟ باور بداریم که بعضی آموزشگاههای موسیقی در یزد برای آموزش پایه کودکان و علاقمندان، استاد ساعتی از تهران و اصفهان و دیگر شهرها به یزد می آورند و شیوه آموزشی آفرینش باعث از موسیقی دور شدن بسیاری خواهد شد. یکی بررسی ساده آماری از کودکانی که در این چند سال به آموزشگاه رفته اند بسیاری از مسائل را ثابت خواهد کرد و اما ........
باور بداریم که همه مردم را برای همیشه نمی توان فریب داد و یک روزی بسیاری از کودکانی که امروز در کنسرت های آفرینش شرکت کرده اند، بر علیه این آموزشگاه حرف خواهند زد و حسرت پول و زمانی را که از دست دادند خواهند خورد.
تبصره اول: رپرتاژ آگهی مهر از نمایش «کنسرت آفرینش»!!!

"آفرینش" در موسیقی یزد تحول آفرید
بچه‌ها کنسرت بی‌نظیر تاریخ یزد را خلق کردند

یزد - خبرگزاری مهر: مرکز هنری آفرینش در هفته ای که سپری شد در اقدامی بی نظیر (!) در یزد نخستین (!) و بزرگترین(!) کنسرت موسیقی یزد(!) را به بهانه هفته کودک با همکاری حوزه هنری و مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرد که در تاریخ موسیقی استان بی نظیر(!) بود.
به گزارش خبرنگار مهر، در این کنسرت موسیقی که بیش از 120 کودک 6 تا 13 ساله در آن هنر خود را به نمایش گذاشتند، 10 قطعه موسیقی فاخر و اصیل نواخته شد و این گروه هنرمند(!!!)  توانستند هر شب حداقل دو هزار نفر(!!)  را به سالن شهید پاکنژاد بکشانند.
برگزاری این کنسرت موسیقی در شهر یزد که شهر ممنوعه موسیقی به شمار می رود، آن هم با گروهی از کودکان و نوجوانان اقدامی شجاعانه بود.
اغلب کودکان و نوجوانان حاضر در این کنسرت، موسیقی را از دوران طفولیت خود نزد استاد ارجمندی و در مرکز هنری آفرینش فرا گرفتند و هر یک از آنها اکنون خود به اساتیدی (! می شود دوازده نفر ازین هنرمندان اساتید شده را نام ببرید؟ !!) در رشته های خود تبدیل شده اند.
اغلب هنرمندان این کنسرت بی نظیر(!)، علاوه بر نواختن یک ساز تخصصی در آواز و دیگر سازها نیز تخصص داشتند(!!) و به نوعی آبرویی برای موسیقی یزد به شمار می روند(!!).......
تبصره دوم: نظر کارشناسان موسیقی در رابطه با اجرای این کنسرت نمایشی چیست!؟
تبصره سوم: آیا مرکز هنری آفرینش حق داشته است تا در رابطه با اجرای این کنسرت بلیت چندین هزار تومانی بفروشد!؟
تبصره چهارم: آیا شیوه آموزشی مرکز هنری آفرینش یزد، صحیح و اصولی و علمی است و در دیگر شهرهای ایران نیز این شیوه و با این نحوه مورده استفاده قرار می گیرد؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا