يزدفردا :مطلب زير نوشته منتقد يزدي محمد رضا شوق الشعراء است كه در عرصه نمايش و تئاتر از خاك صحنه خوري تا كارگرداني را آزموده و با توجه به شناخت نوشته شده است و نكته اي كه

کدام هنر؟ کدام هنرمند!؟ کدام تئاتر؟!!

تئاتر یزد، یعنی خانه نمایش؟!!

عضو هيات مديره خانه نمايش يزد :‌نگران متزلزل شدن اركان تئاتر هستيم

محمد تقي احتياط، عضو هیئت مدیره خانه نمایش یزد، بدون اشاره به سابقه فعالیت و تعداد نمایش هایی که اجرا نموده، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايسنا- منطقه يزد، اظهار داشت:‌حدود يك سال و نيم پيش مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد عوض شد(!) و در ابتداي امر وعده‌هاي بسيار زياد داد(!) وتاكيد نمود نگران بودجه نباشيد، طرح از شما(!) و بودجه از اين اداره كل(!)، اما نه تنها قول‌ها عملي نشد بلكه محدوديتهاي بسيار زيادي بوجود آمد و آنطور كه شايسته يزد بود كاري در اين عرصه‌ هنري انجام نشد.

درسال‌هاي گذشته در يزد، روز جهاني تئاتر و روز بزرگداشت فردوسي (با بودجه تئاتر!) كارهايي(!نمایش همایش و سخنرانی(!) روي صحنه(!) مي‌رفت كه در سال‌جاري به دليل بي توجهي اين اداره كل هيچ كاري صورت نگرفت(!).

كارهاي زير بنايي(!)و صحنه‌اي(!) از سوي خانه نمايش كليد خورد(!)،ا ما همگي به دليل بي‌توجهي مسئولين(!) راكد ماند و حتي كلاس‌هاي آموزشي با حضور اساتيد(!کدام اساتید!) برگزار شد و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي بهايي به اين امر نداد.

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تنها به خاطر حضور اساتيد پروازي و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي آمار و ارقامي را براي فخر فروشي بيان نمود و قول‌هاي خود را عملي نساخت.

شهر كودك (نیمه ساز و رها شده در محوطه ارشاد) نيز كه از طرح‌هاي خانه نمايش(!)بود و از تمامي ارگان‌هاي دولتي(!)مجوز ساخت و بهره‌برداري(!) طويل المدت(!) داشت متاسفانه(!)تخريب(!) شد و از سوي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مقرر گرديد فضاي ديگري در اختيار اين نهاد فرهنگي قرار دهد، اما تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته و همه اينها در راستاي تفاهم نامه‌هاي شفاهي صورت مي‌گيرد و اميد است، اين تفاهم نامه شفاهي هر چه زودتر كتبي شده و جنبه قانوني به خود بگيرد.

‌نگران(!)متزلزل شدن اركان تئاتر(!)هستيم و اين در حالي است كه از زمان حضور مدير كل جديد تمام فعاليت‌هاي فرهنگي(!)و هنري(!)به صورت تعطيل(!)و نيمه تعطيل(!)در آمده است و اميد است، هر چه زودتر ساماندهي‌هاي لازم و تخريب و نوسازي‌ها صورت گيرد و روند قبلي(!) دوباره شروع شود(!)

‌شركت تعاوني هنرمندان(!)خانه نمايش(!) شماره ثبت دارد و قانوني است(!) و در اين راستا اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به تئاتر و خانه نمايش بايد اهميت بيشتري دهد و با توجه به اساسنامه‌اي كه سال گذشته از سوي خانه نمايش دريافت نموده جنبه قانوني اين مركز را بپذيرد(!).

تبصره اول: تئاتر یزد چه جایگاهی در ایران دارد ؟!

تبصره دوم: در مدت فعالیت خانه نمایش، تئاتر یزد چه جوایزی را از جشنواره فجر و جشنواره دفاع مقدس کسب نموده است؟

تبصره سوم: خانه نمایش در طول سالها فعالیت خود، چند نمایش و توسط کدام گروههای نمایشی، بروی صحنه برده است؟!

تبصره چهارم: جناب آقای احتیاط عضو محترم خانه نمایش یزد، در مدت فعالیت خانه نمایش، چند نمایش نوشته، کارگردانی و یا بازی کرده اند؟!

تبصره پنجم: کارهای زیربنایی خانه نمایش چه بوده است؟!

تبصره ششم: هنرمندان شاخص تئاتر یزد چه کسانی هستند؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا