محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء در روزنوشت خود نشت:چه کسانی به بهزیستی مراجعه می کنند!؟مدیریت از نوع سازمان بهزیستی یزد،زارچ پانزده هزارنفری با یزد پانصد هزار نفری برابر است!؟
کارشناس بهزیستی سه روز هفته در زارچ است، سه روز در یزد!

سال پیش یارانه اهدائی دولت عدالت محور احمدی نژاد کفاف ایزی لایف پدر را می داد و می شد با آن چهار بسته و نیم ایزی لایف خرید و اما امسال یارانه اهدائی دولت احمدی نژاد فقط کفاف ایزی لایف نیمی از ماه را می دهد! دوستی در حمایت از دولت و احمدی نژاد گفت سازمان بهزیستی برای  سالمندان تحت پوشش امکاناتی درنظر گرفته است، و پرسید که چرا از امکانات بهزیستی برای پدر که بیش از یکسال است افتاده و زمینگیر شده و در همه عمرش تحت پوشش هیچ کجا نبوده استفاده نمی کنیم.؟ هیچوقت به این موضوع «ساده» فکر نکرده بودیم و از اینکه سازمان بهزیستی امکاناتی هم برای سالمندان دارد بی خبر بودیم، بهمین دلیل عینک خوش بینی را به چشم زدیم و دیروز راهی سازمان بهزیستی مرکزی در بلوار دانشجو شدیم و چون دکتر مسئول سالمندان نبود، با رئیس روابط عمومی صحبت کردیم و بعد از پیگیری رئیس روابط عمومی و تماس تلفنی او فهمیدیم که برای استفاده از امکانات بهزیستی باید اول تشکیل پرونده بدهیم و برای تشکیل پرونده باید به سازمان بهزیستی شهرستان واقع در فلکه سوم آرادشهر مراجعه کنیم.
و امروز صبح کفش و کلاه کردیم و بعد از مراسم تشییع جنازه معزالدینی، داماد بزرگ سومین شهید محراب، که همسرش سالها قبل از انقلاب فوت کرده بود، و با حضور امام جمعه و استاندار و فرماندار و مدیرکل ارشاد و سفید و کاظمینی و برادران پاک نژاد و جمعی دیگر در خلدبرین برگزار شد، پانزده کیلومتر تا فلکه سوم آزادشهر رفتیم، و آنجا گفتند مسئول تشکیل پرونده نیست و دوشنبه هفته آینده بیایید! و گفتند مسئول تشکیل پرونده هفته ای سه روز یزد است و سه روز زارچ! و گفتند امروز که سه شنبه است زارچ است و فردا مرخصی است و شنبه هم کمیسیون است و گفتند که برای تشکیل پرونده شناسنامه و کارت ملی و عکس پدر را بیاوریم، که برده بودیم و اما مسئول تشکیل پرونده نبود و کسی هم عکس و شناسنامه و کارت ملی را تحویل نگرفت.
گفتیم مردمی که از اینسوی و آنسوی شهر به این مرکز مراجعه می کنند چرا باید بخاطر نبود یک مسئول معطل شوند؟ مگر این کارشناس جانشین ندارد؟ که گفتند ندارد و شهرستان یزد و زارچ است و همین یکدانه کارشناس! و گفتند که سازمان دچار کمبود نیرو است! و گفتند که این معظل و حقیقت بزرگی است و گفتند و گفتند ...  رفتیم سراغ رئیس بهزیستی شهرستان، که نبود و گفتند می آید! رفتیم سراغ معاون رئیس سازمان که گفتند بوده است و همین الان رفته است و راست می گفتند، فاصله پانزده کیلومتری بهزیستی شهرستان را تا بلوار مدرس دوباره طی کردیم و برگشتیم و با خود گفتیم، سالمندان منطقه حسن آباد و بلوار دهه فجر و چاه ملکی و بلوار نواب صفوی و اینسوی شهر چگونه باید خود را تا آنسوی شهر برسانند؟ و براساس کدام منطق، محل سازمان بهزیستی شهرستان در انتهای آزادشهر قرار گرفته!؟ و مهمتر اینکه آیا تعداد سالمندان شهرستان پانصد هزار نفری یزد با زارچ پانزده هزار نفری برابر است!؟ و اگر اینگونه نیست پس چرا کارشناس مورد اشاره هفته ای سه روز یزد است و سه روز زارچ!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا