جانشین عاصی را پور محمدی و صدوقی انتخاب خواهند کرد؟ یا مصباح و عجمین؟!

بعد از ماهها که بر خلاف اخلاق و اصول اصولگرایی! بیماری سردرد عاصی و غیبت عاصی از استانداری پنهان نگه داشته شده، و نمایندگان مردم یزد در مجلس نیز، همچون «حلقه مشاوران عاصی» در این رابطه سکوت پیشه کرده بودند، سرانجام با اعلام رسمی مرخصی یک ماهه عاصی، توسط روابط عمومی استانداری، بحث دنباله دار «شایعه استعفاء» جای خود را به بحث «انتخاب جانشین عاصی» داد، تا شایعه سازان و تحلیلگران و گروههای سیاسی، برای ارائه و اثبات نظرات خود، کمتر از یک ماه فرصت داشته باشند.

مهمتر از بحث استعفاء و جانشینی و بیماری عاصی، این نکته است که چه جریانی و چرا و در راستای چه منافع و مقاصدی، مانع از برکناری و استعفاء عاصی می شوند؟! و چه جریانی، برکناری و استعفاء او را دنبال می کنند؟! و شاید که دلیل همچنان استاندار بودن عاصی، دلایل متضاد جریانهای موافق و مخالف باشد!

بسیاری از مخالفان امروز عاصی، موافقان دیروز عاصی و طرفداران سرسخت احمدی نژاد می باشند، و بسیاری از موافقان امروز عاصی، مخالفان دیروز عاصی و مخالفان سرسخت احمدی نژاد! و حلقه بین این دو جریان، همراهان عاصی می باشند، که با عاصی وارد استانداری و چرخه مدیریت استان شده، و در مقابل دو جریان، سخت ایستاده اند.

بعضی بنابدلایل و در راستای مقاصدی، عاصی را به جریان «مصباح» پیوند می دهند، و اما شواهد، حاکی از مخالفت طرفداران مصباح در یزد با عاصی می باشد، چرا که عاصی، نه به نظر موافقان توجه داشته است و نه به نظر مخالفان، و در مقطعی، تنها به آنچه خود فهمیده عمل کرده است، و البته در این میان، از نقش مهم رئیس «دفتران» عاصی و شوک و ضربه شدید معاون سیاسی و امنیتی نشدن «فاخرزاد» که باعث بهم ریختن معادلات شد نیز نباید غافل بود!

عاصی «اخلاقی» استاندار شد تا فاخرزاد« سیاسی»، معاون سیاسی و امنیتی شود، که با همه اصرار و پافشاری عاصی، این امر محقق نشد، و اگر طبق برنامه و خواست عاصی، «فاخرزاد» بجای «دوران» معاون سیاسی و امنیتی شده بود، اینک عاصی، بی دغدغه به «سردرد» و «درسش» می رسید و فاخرزاد به اوضاع استان، و شاید که اصلا، مسئله سردرد و مرخصی و استعفاء و انتخاب جانشینی برای عاصی، پیش نمی آمد!

عاصی به امید بهبودی، یک ماه از وزارت کشور مرخصی گرفته است، اما اگر در پایان یک ماه مرخصی، بیماری عاصی بهبود نیافت، و یا خدای ناکرده، بیماری شدت بیشتری گرفت چی؟! آیا حکم سوال برانگیز جانشینی نبوی زاده، باز تمدید می شود؟! هر چند که خوب شدن سردرد عاصی نیز، نمی تواند باعث از بین رفتن ضعف مدیریت و روشن شدن موتورهای خاموش شده گردد! چرا که اگر عاصی سر درد نداشت، و مدیریت داشت، و «لج» نکرده بود، بخاطر مردم و احمدی نژاد، نبوی زاده را از معاونت عمرانی تغییر می داد، نه اینکه او را بر جای خود بنشاند!

عاصی تنها استاندار «بی تجربه» احمدی نژاد نیست که بیماری و مشکل مدیریتی دارد، شیوه انتخاب بسیاری از استانداران احمدی نژاد، همان شیوه انتخاب عاصی بوده است، و بهمین دلیل ساده، احمدی نژاد مجبور شده است تا به بهانه های مختلف، چندین استاندار را تغییر دهد، تغییراتی که هنوز نیز ادامه دارد، چرا که با شروع بحث انتخابات مجلس، بعضی از استانداران، با حربه و بهانه «مجلس» محترمانه استعفاء داده اند، و یا در حال استعفاء دادن می باشند، حربه ای که شاید عاصی نیز، در روزهای آینده از آن استفاده کند، هر چند که با توجه به شیوه مدیریت، بعید است که در صورت کاندیدا شدن، مردم یزد، عاصی را برای مجلس انتخاب کنند! و البته بسیار بعید هم است، که عاصی، با توجه به تجربه ناموفق استانداری، وارد جریانات انتخابات مجلس شود، چرا که عاصی، الان به تنها چیزی که دیگر نمی اندیشد، سیاست است.

محمد رضا شوق الشعراء 23/3/86 یزد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا