محمد رضا شوق الشعراء:حادثه ای که باز در «جاده مرگ» تکرار می شود

تکرار حادثه سه روز پیش
مرگ تلخ و هولناک  پنج  سرنشین خودرو سمند در جاده خرانق- ساغند
چند نفر دیگر باید کشته شوند، تا جاده خرانق- ساغند استاندارد و ایمن سازی شود!؟

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان از تصادفی هولناک در جاده خرانق - ساغند خبر داد و گفت: در این حادثه تاسف بار پنج سرنشین خودروی سمند جان خود را از دست دادند و جسد آنها متلاشی شد.
جواد کمال آبادی درباره این تصادف هولناک اظهار داشت: در تصادف خودروی کامیون با سمند در ساعت هشت صبح امروز در کیلومتر دو جاده خرانق - ساغند، متاسفانه پنج نفر از هموطنانمان که همگی از سرنشینان خوردوی سمند بودند جان خود را از دست دادند.
وی عنوان کرد: در این راستا عوامل امدادی اردکان مستقر در پایگاه نجات بین شهری شهید احمدی روشن خرانق بلافاصله عملیات نجات اجساد از داخل خودروی سمند را آغاز کردند.
کمال آبادی بیان داشت: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر اردکان تاکنون موفق شده اند یکی از اجساد را که یک زن است آزاد کنند اما به علت قرار گرفتن خودروی سمند در زیر تانکر کامیون همه اجساد کاملا متلاشی شده اند و این امر عملیات رهاسازی را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: سه روز پیش نیز در محور ساغند پنج نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و چنانچه این روند ادامه یابد تلفات سالانه این جاده غیراستاندارد با تلفات یک زلزله برابری خواهد کرد.
جاده خرانق ساغند به علت عرض کم جاده، نداشتن شانه خاکی راه مناسب و استاندارد و وجود رمپ های ورودی غیراصولی یکی از حادثه خیزترین و مرگ بارترین جاده های کشور محسوب شده و سالانه تعداد زیادی از هموطنان مان جان خود را در این جاده از دست می دهند.
تبصره اول: شاید رعایت سرعت عیب جاده را بپوشاند و اما چه کسی سرعت و قانون را در جاده های خلوت کشور رعایت می کند!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا