محمد رضا شوق الشعراء:احمدی نژاد، در شهرستان نماد بی عدالتی از عدالت و قانون خواهد گفت!؟

اردکان کجا!؟ بافق و بهاباد و مهریز و خاتم و ابرکوه «محروم» کجا!؟
با حضور رئیس جمهور، سه طرح بزرگ صنعتی در حال کار اردکان، با اعتبارهزار میلیارد تومان «دوباره» افتتاح خواهد شد!

با حضور ریاست جمهوری ، شنبه 28 بهمن ماه ، سه طرح بزرگ صنعتی در اردکان با اعتبار هزار میلیارد تومان افتتاح رسمی خواهد شد.
آنوقت که احمدی نژاد رئیس جمهور شد، اردکان هشتاد هزار نفری همچنان از بعد سال 76 یک نماینده مستقل در مجلس داشت و پنج شهرستان بافق و بهاباد و مهریز و خاتم و ابرکوه نیز یک نماینده در مجلس داشتند، و حال رئیس جمهور، در آخرین ماههای قدرت نه به پنج شهرستان محرومی که بیشترین رای را در انتخابات به او دادند، که برای افتتاح بدیار ثروتمندی می رود که به اندازه پنج شهرستان محروم بودجه و امکانات و طرح صنعتی دارد. براستی اردکان چگونه اردکان شد و درقاموس احمدی نژاد و همراهان و همفکران «عدالت» چگونه معنا می شود!؟ و اما :
تبصره اول: به گزارش ایرنا یزد، شهرستان اردکان که با همت مسئولان و ساخت واحدهای بزرگ تولیدی نظیر مجتمع چادرملو، فولاد، کاشی، خودروسازی، گندله، مولیبدن، شیشه، اکسیداورانیوم، سرامیک های صنعتی، صنایع تبدیلی کشاورزی و غیره و مهیا کردن زیرساخت های توسعه، به قطب اقتصادی استان یزد و یکی از شهرهای مهم صنعتی کشور تبدیل شده است، این روزها آماده افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی با اعتباری حدود هزار میلیارد تومان شده است که در نوبه خود در کشور بی نظیر است.
طرح بزرگ آهن و فولاد ارفع اردکان با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی و 800 هزار تن شمش فولادی با سرمایه گذاری مجموع ریالی و ارزی 600 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم بیش از 1000نفر و غیرمستقیم 20000نفر در زمینی به وسعت 86هکتار و در مجاورت گندله سازی اردکان یکی از این طرح هاست که توانسته با ساخت همزمان دو واحد احیای مستقیم و فولادسازی در یک مجموعه ، حلقه مفقوده تولید فولاد یعنی تولید همزمان آهن اسفنجی و فولاد را رفع کند .
این مجتمع بزرگ مدتی است وارد فاز تولید شده و در انتظار افتتاح رسمی است .
همچنین شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان نیز که به عنوان نخستین واحد معدنی تولیدکننده گندله در کشور است به تازگی خط پنجم فرآوری خود را با ظرفیت سالانه یک میلیون و هفتصد هزار تن کنستانتره آهن و اعتبار بیش از 125 میلیارد تومان راه اندازی کرده است .
کارخانه فرآوری مجتمع معدنی و صنعتی سنگ آهن چادرملو ابتدا در سال 1377 با سه خط تولید راه اندازی و بهره برداری آن آغاز شده، سپس خط چهارم تولید کارخانه ساخته شده است و در حال حاضر مجتمع با پنج خط تولید با ظرفیت سالانه 5/8 میلیون تن کنسانتره سنگ اهن با اشتغال بیش از سه هزار نفر در دست بهره برداری و تولید است .
کارخانه شیشه اردکان نیز با تولید روزانه 800 تن انواع محصولات شیشه و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر و غیرمستقیم ده هزار نفر و با اعتبار 170 میلیارد تومان یکی دیگر از این طرح هاست.
این کارخانه با دارا بودن بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه و ارائه سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت، یکی از کامل ترین مجتمع های تولید شیشه محسوب می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا