محمد رضا شوق الشعراء:مدیر شهر شهردار یزد است یا کدخدای ...!؟

در کجای دنیا در مسیر دو بیمارستان بزرگ و مهم شهر و در میان بلوار عریضی که به مرکز شهر منتهی می شود، دست اندازهای غیراستاندارد فرمان شکنی همچون دست اندازهایی که معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری یزد در بلوار امام  جعفر صادق (ع) ساخته و ایجاد کرده، ایجاد می کنند!؟
چند سال پس از افتتاح بلوار امام جعفر صادق (ع) یزد که به چهارراه مهدیه و میدان آزادی منتهی می شود، دو عابر پیاده «سالمند» بر اثر تصادف با اتومبیلی که سرعت غیر مجاز داشته، جان خود را از دست می دهند و بر اثر فشار اهالی نعیم آباد، شهرداری یزد چند روز بعد از حادثه همینجور شروع می کند و سر هر کوچه منتهی به نعیم آباد! یک دست انداز «آسفالتی» وسط بلوار بزرگ «شهر» در می کند! انگار نه انگار که بلوار در شهر چه کاربردی دارد و کوچه چه کاربردی در روستا. معمولا در شهر و خیابانهای شهر خطوط مخصوص عابر پیاده می کشند و پل عابر پیاده ایجاد می کنند و  در ...
اگر به دست انداز سازی و سرعت گیری درست کنی هست، پس بلوار دانشجو و دهه فجر و مدرس و نواب صفوی و استقلال و دیگر بلوارهای شهر هم دست انداز و سرعت گیر می خواهد، مگر آدمها و اتومبیل هایی و عابران پیاده ای که از دیگر بلوارهای شهر عبور می کنند، با آدمها و اتومبیل ها و عابرین پیاده ای که از بلوار جعفر صادق (ع) عبور می کنند فرق دارند!؟
سالها پیش و همزمان با شهردار شدن مهندس شایق و بدلیل تصادفی که باعث مرحوم شدن پدر شهردار شد، دست اندازهای سوال برانگیزی در بلوار دهه فجر ایجاد شد، دست اندازهای بزرگتر و با قاعده تر و نیمه استانداردی که البته به مرور زمان برچیده شد، و اما در مسیر بیمارستان بزرگ فرخی (شهید رهنمون) ایجاد دست اندازها کلفت و غیراستاندارد با آسفالت چه معنایی دارد!؟ آیا دست انداز سازان هیچ بفکر بیماران و رانندگان آمبولانس بوده اند!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا