قطع آب یزد سیاسی است!؟ ترکش های افتتاح گندله سازی اردکان با قطع آب یزد، مشکل بی آبی زاینده رود و اصفهان حل شد!؟ عدم ارسال سنگ آهن بافق به ذوب آهن اصفهان، مشکل بی آبی اصفهان را رفع خواهد کردً! بحران «سنگ» و «آب»

محمد رضا شوق الشعراء:چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و چند روز پس از افتتاح طرح های بزرگ صنعتی در اردکان با حضور رئیس جمهور احمدی نژاد، جمعی از مردم یکی از روستاهای کوچک اصفهان با حمایت دست های پشت پرده بازار سیاست تاسیسات انتقال آب به یزد را آتش زده و ضمن وارد کردن خسارت چند میلیارد تومانی، جریان آب به یزد را قطع کردند تا مردم یزد طعم تلخ بی آبی را در آستانه بهار بچشند.
آبی که از کوهرنگ سهم ذوب آهن اصفهان می شود چقدر است و آبی که سهم مردم یزد می شود چقدر است و آیا این دو با هم قابل مقایسه است!؟ از شروع بکار ذوب آهن اصفهان که با طرح خلاف ملی شوروی سابق، بجای بافق در اصفهان ایجاد شد، تامین سنگ آهن مصرفی آن از طریق معادن بافق بوده است و حال اگر جریان ارسال سنگ آهن بافق به اصفهان قطع شود، آیا مشکل بی آبی اصفهان مرتفع نخواهد شد!؟ تعطیلی ذوب آهن اصفهان باعث صرفه جویی زیاد در مصرف آب خواهد شد و اما چگونه عده ای قلیل بخود اجازه داده اند تا با نادیده گرفتن منافع ملی و سرنوشت صدها هزار نفر از مردم استان یزد، به تاسیاست انتقال آب یزد آسیب برسانند!؟ مگر اصفهان و ایران، قانون و  نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی ندارد!؟
بیشترین هزینه انتقال آب به یزد را مردم یزد به شکل های مختلف پرداخت کرده اند و حال وقت آنست که جلوی احجاف و باج خواهی اصفهانی ها پس از سالها گرفته شود، هر چند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، هیچکدام از کاندیدهای احتمالی ریاست جمهوری، رای چند میلیونی اصفهان را با رای چند صد هزار نفری یزد عوض نخواهد کرد.
بسیاری از یزدی ها نیز همچون اصفهانی ها از خشک شدن زاینده رود ناراحت و متاسف هستند و اما مگر مقصر خشکی زاینده رود یزدی ها هستند!؟
عده قلیلی بخود اجازه داده اند تا با یک حرکت سیاسی و غیرانسانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و سال نو برای قسمتی از کشور با قطع «آب» و «سنگ» بحران ایجاد کنند و دود بحران سنگ و بچشم چه کسانی جز مردم ایران و دوستداران نظام خواهد رفت!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا