بنام خاتمی، بکام سفید و مشارکت

محمد رضا شوق الشعراء

گروه های سیاسی، بین خاتمی و مردم قرار خواهند گرفت؟!

خاتمی بدعوت سفید و مشارکت به یزد می آید؟! یا بدعوت مردم و صدوقی؟!

بازهم انگار «گذشته» «چراغ» «راه آینده» نگشته، و قرار بر مصادره «خاتمی» به نفع گروههای سیاسی می باشد، تا افرادی «فرصت طلب» و «سیاست باز» از محبوبیت خاتمی، برای بدست آوردن مقبولیت مردمی و کسب رای، مثل همیشه، سوء استفاده نمایند.

سفید و مشارکت و مجتمع غیر انتفاعی جوادالائمه، جز آنکه از «اعتبار» و «نام» خاتمی «هزینه» و «خرج» کنند، چه می توانند به خاتمی بدهند؟! در ویژه نامه و رنگین نامه های سفر خاتمی به یزد، چه کسانی برای خاتمی «مطلب» و «مدیحه» خواهند نوشت؟! و عکس و لبخند چه کسانی و در راستای چه اهدافی، در کنار عکس و لبخند خاتمی قرار خواهد گرفت؟!

سید محمد خاتمی، همچون سال قبل، و سالهای قبل، امسال هم برای دیدار اقوام و همشهریانش، به زادگاه خود سفر می کند، و مصادف شدن این سفر با سالروز میلاد حضرت علی(ع) و امام نهم را نمی توان که بنام مهندس سفید و موسسه غیرانتفاعی حوادالائمه و مشارکت تمام کرد، و اما اگر که اینگونه باشد، و خاتمی نه بخاطر مردم یزد، که بدعوت و خواست سفید و موسسه غیرانتفاعی جوادالائمه و مشارکت به یزد بیاید، پس باید که بجای مردم، چهره ها و شخصیت های جناحی و سیاسی خاصی، و در جایی بجز حظیره، پای صحبت او بنشینند، و او را همراهی کنند؛ همانگونه که مدتی پیش، چهل- پنجاه نفر بنا بدعوت سفید و مشارکت، در طبقه فوقانی یک پیتزا فروشی، دور سید محمد رضا خاتمی جمع گشتند و به سخنان او گوش دادند.

آنها که بر طبل مشارکت کوبیدند و لباس سیاست پوشیدند و در زیر تابلو مشارکت نشستند و در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری، به جای ستاد معین، سر از ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در آوردند، امروز برای چه سنگ خاتمی را بسینه می زنند، و از ترس واکنش «اصولگرایان» نام او را در کنار لاریجانی می نشانند؟!

خاتمی و لاریجانی، «نوش» و «نیش» جشن تبلیغاتی «سفید» هستند، جشن بزرگ فاصله ها، جشن سرمایه دارها، جشن سیاست بازها، جشنی که بر گور آرزوهای یک ملت برپا می شود، و چه شهامتی می خواهد، دست افشاندن و پای کوبیدن و جشن گرفتن، و بنام «شیعه» و بنام «علی» و «جواد» از «حقیقت» گفتن و «عدالت» را قربانی و دفن کردند؟!

نماد بی عدالتی و فاصله طبقاتی در جامعه امروز ایران اسلامی، مدارس غیرانتفاعی می باشد، و حال مشهورترین و گرانترین و بحث انگیزترین مجتمع غیرانتفاعی یزد، که بنیانگزار و مدیرعامل آن استاندار سابق دوران هاشمی و خاتمی است، و در چگونه ساخته شدن آن حرف و حدیث های بسیار وجود دارد، برگزار کننده جشن میلاد مولا علی (ع) و امام جواد(ع) و میزبان سید محمد خاتمی می باشد.

و سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران اسلامی، در حظیره، و در جایی که نماد و تابلویی از احزاب و گروههای سیاسی نیست، بدون توجه به سفید و مشارکت، با مردم و جوانان یزد سخن گفت، و از ایران و فردا خواهد گفت، و از انتخابات و ریاست جمهوری نخواهد گفت، چرا که او عطای قدرت را به لقایش بخشیده است، پس باشد که سیاست بازان رهایش کنند و بین او و مردم قرار نگیرند! و اما آیا این ممکن است؟!

منبع :وبلاك توفان

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا