یزدفردا:محمد رضا شوق الشعراء:تائید صلاحیت خاتمی و مشایی با حکم حکومتی برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی
پرشورترین انتخابات بعد از انفلاب با حضور خاتمی و مشایی برگزار خواهد شد

در صورتیکه سید محمد خاتمی و اسفندیار رحیم مشایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، و صلاحیت آنان پس از رد توسط شورای نگهبان با حکم حکومتی رهبر انقلاب تائید شود، یکی از پرشورترین انتخابات بعد از انقلاب برگزار خواهد شد، دو جریان بزرگ و مهم داخل کشور که توانایی خوب هزینه و تبلیغ کردن و جلب «توده ها» را دارند، و یکی نگاهش به اروپا و دیگری نگاهش به آمریکا است، در روبروی هم قرار خواهند گرفت.
حضور بیش از چهل میلیون رای دهنده باعث خلق حماسه سیاسی دور از انتظار خواهد شد، حماسه ای که راهگشا حماسه اقتصادی شده و باعث عقب نشینی تحریم کنندگان ایران خواهد گشت.
چه درست چه غلط، و بدلیل عدم چرخش نخبگان، متاسفانه وزن سیاسی خاتمی و مشایی بسیار سنگین است، و وجود این دو رقیب دیگر نامزدها را از صحنه خارج خواهد کرد.
رقابت خاتمی و مشایی، رقابت دو جریان و برنامه ای است که از دو مسیر به سیاست و برنامه های هاشمی می رسد و اما در انتخابات دو قطبی بین خاتمی و مشایی، نخبگان و روشنفکران، و اصولگرایان و اصلاح طلبان، در کدام قطب قرار خواهند گرفت و در نهایت «مردم» از بین سیاست های احمدی نژاد و خاتمی، کدام را انتخاب خواهند کرد؟
اصلاح طلبان برای ادامه حیات و زنده ماندن راهی بجز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ندارند، و وجود هر کسی جز خاتمی، مرگ سیاسی جریان اصلاح طلب را رقم خواهد زد.
خاتمی اگر بیاید در دو جبهه باید بجنگد، یاران به دشمن تبدیل شده امروز و دشمنان و مخالفان قدیمی و اگر نیاید باید در سه جبهه بجنگد ...
حماسه سیاسی و اقتصادی فقط با حضور مشایی و خاتمی در انتخابات خلق می شود، و هیچکدام دیگر از چهره ها و نامزدها قادر به خلق چنین حماسه ای نیستند. آیا نظام از فرصت خلق چنین حماسه ای جلوگیری و کوتاهی خواهد کرد!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا