پول زوری که راهنمایی و رانندگی یزد ظالمانه از مردم می گیرد

محمد رضا شوق الشعراء

در کنار بعضی از خیابانهای کم عرض یزد، تابلوهایی از سابق نصب گردیده که برای پارک اتومبیل در آن محل و بین ساعات 8 تا 13 و 16 تا 21 باید ساعتی سیصد تومان پرداخت کرد و اما چندی است که کارت پول هایی تهیه شده که می بایست برای خرید و استفاده از آن سه هزار تومان پرداخت نمود! یعنی اگر مالک اتومبیلی، اتومبیل خود را از صبح این شنبه تا شنبه هفته بعد در کنار خیابان پارک کند، بابت استفاده از محل، باید مبلغی نزدیک به بیست و یک هزار تومان پرداخت نماید و اما!
چند روز پیش مسافری برای ملاقات بیمارش که در بیمارستان فرخی بستری بود، از کرمان به یزد آمده بود و در کنار خیابان فرخی، تابلوی کارت پارک را ندیده و یا متوجه نشده بود، و یا اینکه فروشنده ای پیدا نکرده بوده است که از او کارت پارک بخرد، و وقتی ساعتی پس از پارک اتومبیلش آمد، با قبض جریمه دویست هزار ریالی روبرو شد و ناله ها و التماس های او به مامور جریمه کننده نیز اثری نکرد، و راننده با دلخوری از یزد و یزدی ها بدیار خود بازگشت تا در موقعیتی مناسب انتقام خود را از یزد و یزدی ها بگیرد. راننده ای که با لهجه غلیظ کرمانیش می گفت: «یزدیها که همیشه آدمای نجیب و خوبی بوده اند!...»
بابت پارک یک ساعت کنار خیابان و در جایی که تابلو کارت پارک نصب است می بایست سیصد تومان پرداخت کرد و حال جریمه سیصد تومان کارت پارک پرداخت نکردن، باید بیست هزار تومان باشد!؟ طبق چه قانون و منطق و اصولی!؟
مسافری که جهت انجام کاری به یزد می آید، برای یک ساعت و حتی نیم ساعت توقف در محل کارت پارک دار باید سه هزار تومان برای خرید کارت پارک پرداخت کند، و حال تکلیف مابقی پولی که او هزینه کرده چه می شود و آیا او از پرداخت سه هزار تومان برای استفاده سیصد تومان راضی هست!؟
توقف دوبله، عبور از راه یکطرفه و چراغ قرمز، خلاف های مشهودی است که بنوعی باعث اذیت و آزاردیگر رانندگان و ایجاد ترافیک می گردد، و اما توقف در کنار خیابان و عدم تهیه کارت پارک خلافی پنهان است که آزاری برای دیگر رانندگان ندارد و فقط به شهرداری و راهنمایی و رانندگی ساعتی سیصد تومان کمتر سود نصیب می کند، و اما چرا باید بابت جریمه این خلافی که بنوعی مقصر آن شهرداری و راهنمایی و رانندگی است بیست هزار تومان پرداخت کرد!؟
امام جمعه و استاندار و فرماندار و شهردار و شورای شهر در مقابل این ظلم آشکاری که بر مردم روا می شود چه واکنشی داشته اند و دارند و همه اینها در حالیست که بسیاری از مالکان وسایل نقلیه در رابطه با کارت بانک های هوشمند توجیه نشده و آموزش ندیده اند و چرا باید چوب عدم اطلاع رسانی کسانی که از وجود کارت پارک منفعت می برند، بر سر مردم و رانندگان خورده شود!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا