محمد رضا شوق الشعراء:قابل توجه آموزش و پرورش همیشه مدعی یزد
تهرانی ها در کدام دانشگاهها قبول می شوند، یزدی ها در کدام دانشگاهها!؟
دانش آموزان تهرانی رکورد ‌دار کسب نتایج مطلوب امتحانی
مدیرکل آموزش و پرورش تهران:
در بحث معدل قبولی، درصد قبولی، کسب رتبه‌های تک رقمی در کنکور سراسری دانش آموزان تهرانی از سطح بسیار خوب و مناسبی برخوردار هستند

مدیر کل آموزش و پرورش تهران، دانش آموزان تهرانی را در کسب نتایج مطلوب امتحانی نسبت به دانش آموزان سراسر کشور سرآمد و رکورددار دانست.
"سیدعلی یزدیخواه" در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: در بحث معدل قبولی، درصد قبولی، کسب رتبه‌های تک رقمی در کنکور سراسری دانش آموزان تهرانی از سطح بسیار خوب و مناسبی برخوردار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: بنیه علمی دانش آموزان تهرانی در طول سال‌های گذشته نسبت به دانش آموزان سایر نقاط کشور قویتر بوده است.
وی به دلایل سرآمد بودن دانش آموزان تهرانی نسبت به سایر دانش آموزان کشور اشاره کرد و افزود: وجود دبیران مجرب، مدارس خوب در تهران، دسترسی به منابع آموزشی، کمک آموزشی، دسترسی به مراکز آموزشی تقویتی، تک درس، کنکور و علاقمندی دانش آموزان تهرانی به کسب رتبه‌های مناسب‌تر در مسابقات داخلی و بین المللی در این زمینه تاثیرگذار است.
مدیر کل آموزش و پرورش تهران خاطرنشان کرد: خانواده‌های تهرانی نیز نسبت به سایر استان‌ها مراقبت، کنترل و حمایت بیشتری از فرزندانشان دارند که همین موجب می‌شود آن‌ها در جریان تحصیلی نسبت به سایرین قوی‌تر باشند.
یزدی خواه همچنین با اشاره به تدابیر آموزش و پرورش استان تهران برای دانش آموزانی که در دروس خود نمره قبولی نگرفته‌اند، افزود: دوره‌های تکمیلی و برنامه ریزی با تشکیل پایگاه‌های علمی فوق العاده در تهران برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا بتوانند با آمادگی لازم آخر تابستان در آزمون گذراندن دروس خود شرکت کنند.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش تهران حدود ۷۱ پایگاه علمی فوق العاده برای دانش آموزانی که دروس خود را افتاده‌اند در سطح تهران تشکیل شده است.
تبصره اول: چند نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز یزدی هستند و در یزد دیپلم گرفته اند!؟
تبصره دوم: یکی از مدارس غیرانتفاعی بسیار مشهور یزد بر دیوار محوطه ورودی دبیرستان دخترانه، نام و عکس قبول شدگان کنکور سراسری سال قبل را نصب کرده بود و بالاترین قبولی، یک مورد پزشکی رفسنجان بود!!!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا