محمد رضا شوق الشعراء:معاون امور آب وزارت نیرو استاندار اصفهان شدرسول زرگر پور، که معاونت امور عمرانی وزارت کشور و معاونت وزارت جهاد سازندگی و معاونت امور آب وزارت نیرو را در کارنامه فعالیت سی ساله خود دارد، برای رفع مشکل آب اصفهان، استاندار اصفهان شد، و حال در مقابل ژنرال سیاستمدار و توانمندی که استاندار اصفهان شده است، چه کسی و با چه توانی استاندار یزد خواهد شد!؟

بزرگترین مشکل مهم و اساسی استان یزد، مسئله بحران آبی است که از کوهرنگ به یزد می آید و لوله های آن از استان اصفهان عبور می کند، و حال یک ژنرال باتجربه و پرسابقه، تکیه بر سنگر استانداری اصفهان داده است، و یزد هنوز نتوانسته استانداری هم پایه او برای استان یزد پیدا کند.
تبصره اول: گفتگوی زرگر پور قبل از استاندار اصفهان شدن با ایسنا:با اصرار برخی بزرگان اصفهان وارد عرصه استانداری شده‌ام
انتظار مردم استان اصفهان رفع مشکل آب است
با توجه به اینکه هشت سال معاون آب وزیر نیرو و اکنون نیز مشاور هستم تسلط من بر بحث آب، راهکارها و ارتباطات شاید از برخی در استان بیشتر باشد.
رسول زرگر گفت: علي رغم شرايطي كه داشتم به اصرار برخی از بزرگان اصفهان، جریانات سیاسی و وزارت كشور به این جمع بندی رسیدم که شاید بتوان در جهت رفع مشکلات استان اصفهان کمکی کرد.
رسول زرگر که به عنوان یکی از گزینه‌های مدیریت استان اصفهان در دولت یازدهم مطرح است در گفت‌و گو با  (ايسنا) منطقه اصفهان، با اعلام اينكه وزارت كشور در مورد انتخاب استاندار اصفهان مشغول بررسي است، اظهارکرد: چند روز قبل با وزیر کشور و معاون سیاسی وی ملاقاتی داشتم و صحبت‌هایی نیز رد و بدل شد.
وی با رد شایعات مطرح شده در هفته‌های اخیر مبنی بر انصراف از گزینه استانداری اظهارکرد: از قبل تصمیمی برای قبول این مسوولیت گرفته نشده بود که امروز بحث انصراف مطرح باشد هرچند جاذبه و انگيزه‌اي هم برای قبول این مسوولیت نداشتم، اما به خاطر اصراری که برخی از بزرگان اصفهان، جریانات سیاسی و وزارت کشور داشتند به این جمع بندی رسیدم که شاید بتوان کمکی کرد.
زرگر ادامه داد: علی رغم شرایطی که داشتم قبول کردم، البته باز هم به شرطی که فضای کار فراهم باشد و بتوان در جهت رفع مشکلات استان قدم برداشت. در خصوص شرایط استان و تمام ابعاد مختلف آن با وزیر کشور صحبت شده است و من هم نظرات خود را مطرح کردم.
وي در خصوص حضور در مجمع نمايندگان استان اصفهان گفت: من طبق مصوبه هیئت رییسه، مشاور كميسيون عمران مجلس هستم و طي 10 روز گذشته با نمايندگان استان ديدارهايی داشته‌ام و با تعدادي از آنها صحبت كرده‌ام و به جلسه‌ای از سوی نمایندگان نیز مبنی بر همفكري دعوت شده‌ام كه اوايل هفته برگزار خواهد شد.
زرگر در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه آیا انتخاب شما به عنوان گزینه استانداری اصفهان به دلیل سابقه و تسلط در بحث آب است، گفت:  وزرات کشور و افرادی که مسوول انتخاب استانداران هستند شاخص‌هایی را برای انتخاب دارند که یکی از آنها تسلط در رفع مشکلات محل ماموریت است. البته من 10 سال معاون وزیر در جهاد سازندگی، هشت سال معاون وزیر کشور و هشت سال معاون وزیر در امور آب بودم و به مسایل آب، شهری، روستایی، توسعه مناطق  و ... آشنا هستم. ولی یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان اصفهان آب است و انتظاری که مردم استان دارند مطمئنا رفع این مشکل است.
این گزینه استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه هشت سال معاون آب وزیر نیرو و اکنون نیز مشاور هستم تسلط من بر بحث آب، راهکارها و ارتباطات شاید از برخی در استان بیشتر باشد.
 وی افزود: برنامه‌های اصلی، اعلام اولویت‌ها و بیان راهکار برای رفع مشکلات استان در صورت معارفه به عنوان استاندار در اولین فرصت بیان خواهد شد.
زرگر با بیان اینکه در طول 30 سال فعالیت خود در تهران با جراید و رسانه‌ها ارتباط خوبی داشته است، اظهار امیدواری کرد که این ارتباط در اصفهان هم برقرار شود.
به گزارش ایسنا، رسول زرگر در کارنامه خود ریاست ستاد جهاد سازندگی شهرستان سمیرم، ریاست جهادسازندگی استان اصفهان، معاون وزارت جهاد سازندگی، معاون امور عمرانی وزارت کشور، ریاست ستاد حوادث غیرمترقبه کشور، ریاست شورای عالی حمل و نقل و ترافیک کشور و معاون امور آب وزیر نیرو را دارد.
تبصره دوم: رسول زرگر پور، 59 ساله و دارای فوق لیسانس راه و ساختمان از دانشگاه شیراز بوده و  دارای دکترای رشته مدیریت استراتژیک در دانشگاه عالی دفاع ملی است.
وی در سال های 1357تا 1364 مسئول جهاد سازندگی و مسئول پشتیبانی جنگ استان اصفهان بوده و در سال‌های 1364 تا 1368 به عنوان معاون برنامه ریزی وزارت جهاد سازندگی مشغول به فعالیت بوده است.
در کارنامه زرگرپور مسئولیت هایی چون معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور در سال های 1368 تا 1376 و معاون امور آب وزارت نیرو در سال های 1376 تا 1380 به چشم می خورد.
آخرین سمت وی قبل از تصدی معاونت امور آب وزارت نیرو  عضویت در هیئت مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت مپنا بوده است


تبصره سوم: مشکل آب یزد در معاونت امور آب وزارت نیرو می باشد، یزدیها قبل از انتخاب استاندار بفکر اشغال این پست مهم در وزارت نیرو باشند؟ غلامعلی سفید، کاظمینی یا اولیاء، کدام معاون امور آب وزارت نیرو خواهند شد؟
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا