محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء:وقتی اصلاح طلبان تندرو، طرفداران روحانی را در یزد دور می زنند!رای به روحانی، نه بزرگ مردم بود به اصولگرایان و اصلاح طلبان تندرو، و این پیام را هنوز قدرت طلبانی که لباس اصلاح طلبی و اصولگرایی پوشیده و خود را به خواب زده اند، درک نکرده اند. روحانی، نه احمدی نژاد است و نه خاتمی. روحانی نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا، که اعتدال گرایی است که تفکرات اصلاح طلبی و اصولگرایی دارد، و اما بجز اعتدالگرایان، چه کسانی این نکته های مهم و ظریف  را درک می کنند؟
وقتی عارف با قهر و بدون موضع گیری از صحنه انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری نمود، حتی حاضر نشد خانه پدرش را که ستاد مرکزی انتخاباتی او در یزد بود به ستاد روحانی تحویل دهد، و حال طرفداران اولیاء و سفید و کلانتری، با وقاحت و پر رویی خود را وارث دولت روحانی در یزد دانسته، و حتی فعالان ستاد روحانی در یزد را  نیز جزو اصلاح طلبان و طرفداران روحانی حساب نمی کنند! واگرنه حداقل نام دهستانی را نیز در کنار نام سفید و کلانتری و اولیاء قرار می دادند.
بعد از شانزده سال، و برخلاف روش دولت های خاتمی و احمدی نژاد، وزیر کشور دولت روحانی، با اتکا به اصول مردم سالاری، نمایندگان مردم در مجلس را در انتخاب استانداران سهیم کرده، و این به مذاق جریانات انحصار طلب خوشایند و قابل قبول نیست، و حال  در آستانه انتخاب استاندار یزد، جوسازی رسانه ای طرفداران اولیاء در یزد به مرحله انتحاری و زیر سوال بردن رحمان فضلی رسیده است، و اگر نامزد مورد علاقه حلقه سفید در یزد نتواند پست استانداری را تصاحب کند، مشخص نیست که چگونه با جریان روحانی در یزد مقابله و برخورد خواهند کرد؛ و اما آیا وزیر کشور دولت اعتدالی تدبیر و امید اسیر جوسازی اندکی از اصلاح طلبان تندرو در یزد شده، و اصول دولت اعتدال  را زیر پا خواهد گذاشت!؟
اولیاء و کلانتری و سفید باید باور کنند که دوران «قدرت» آنان بسرآمده است و اینک فصل اعتدال و رویش دوباره است. خط مشی و مرام اعتدال گرایان مشخص است، و مبنای اعتدال بر تندروی نکردن و آرام و با تدبیر رفتن است.
براستی! وقتی عارف سهمی از هاشمی و روحانی نگرفته است، چرا طرفداران او در یزد سهم خواهی می کنند؟ امروز و با تکیه بر اصول تدبیر و اعتدال، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و مجمع نمایندگان، برای انتخاب استاندار یزد هم اندیشی و تصمیم گیری می کنند، و بهمین دلیل ساده، گزینه های مورد تائید اصلاح طلبان تندرو در بین گزینه های آنان نمی باشد. اگر دولت اعتدال بخواهد روش دولت اصلاحات را ادامه دهد و از استانداران و مدیران دوران اصلاح طلبان استفاده کند، چه تفاوتی با دولت اصلاحات خواهد داشت؟ و شاید وقت آن باشد تندروانی که باعث شکست خاتمی و اصلاحات شدند بخود بیایند و دست از سر دولت روحانی بکشند!


اصلاح طلبان یزد فقط همین سه نفر را دارند!؟

همه راهها در جاده سیاست و اصلاحات یزد، به سفید و کلانتری و اولیاء ختم می شود!؟

بنا به گزارش ایلنا گروهای اصلاح طلب و حامی روحانی در یزد، سه گزینه خود را برای استانداری یزد به وزیر کشور معرفی کرده اند. سه گزینه ای که سالهای سال است در همه قضایا و انتخابات و انتصابات، گزینه مطرح اصلاح طلبان یزد می باشند. غلامعلی سفید، سید حمید کلانتری و علی اکبر اولیاء، و اما چرا اصلاح طلبان «اندیشمند»و «متفکر» و «سیاستمدار» یزد نتوانسته اند که در این شانزده سال، یک نفر چهارم و پنجمی نیز به این لیست اضافه کنند؟ اشکال از معلمان و مربیان بوده و یا از دانش آموزان و کارآموزان!؟
در انتخابات مجلس هشتم و پس از رد صلاحیت سید حمید کلانتری، کلانتری با همه توان در حمایت از اولیاء به صحنه آمد و با بدست آوردن امضاء و برگه حمایت خاتمی از اولیاء، سرانجام با استفاده از لج بازی و اشتباه سیاسی اصولگرایان یزد، اولیاء را که جزو نیروهای سفید بود، به مجلس فرستاد، و حال در هنگامه ای که معاون امور آب وزارت نیرو استاندار اصفهان شده است، حلقه سفید درصدد بازپس گرفتن سنگر استانداری یزد و موسسه کوثر می باشند، و اما آیا سفید و کلانتری که سابقه استانداری یزد را دارند و اولیاء که در دولت اول خاتمی ناتوانی خود در اداره استان کهکیلویه و بویراحمد را نشان داد، می توانند در شرایط فعلی، استانداران خوبی برای یزد باشند؟ کلانتری و سفید بیمارند و اولیاء بی .... و اما مگر می شود سرنوشت استان یزد را در این لحظات خطیر به کسانی سپرد که توانایی لازم  برای اداره کردن استان را ندارند!؟
بسیار از کسانی که روزگاری سالها سال پیش در رده سفید و کلانتری و اولیاء بوده اند، اینک پستی کمتر از معاونت وزیر ندارند، و اما کسانی که توانایی و لیاقت وزیر و معاون وزیر شدن را نداشته و ندارند، چرا می بایست استاندار یزد شوند؟
در سالهای بعد از دوم خرداد، حلقه سفید در یزد به کسی اجازه رشد و مطرح شدن نداده و اینست که امروز به اجبار «پدرخوانده» مجبور است خود وارد صحنه مبارزه شود. صحنه ای که پایانی جز شکست برای حلقه سفید در یزد نخواهد داشت.
علی اکبر اولیاء، معاون سفید در استانداری یزد بوده است و حال هر دو در رقابت تنگاتنگی برای بدست آوردن پست استانداری یزد می باشند و اما دیگر معاونان و مدیران و فرمانداران سفید کجا هستند و چرا باید یزد با طی یک سیر قهقهرایی دوباره به گذشته بازگردد؟
گیریم که زمان و زمین دست در دست هم دادند و سفید و کلانتری و اولیاء، یک کدامشان استاندار یزد شدند، و اما آنان که سرشار از تفکر و کینه های گذشته هستند، در عصر اعتدال با اعتدال چه خواهند کرد و بلایی که بر سر اصلاحات آوردند، بر سر اعتدال نخواهند آورد؟
 در زمانی که سفید استاندار و اولیاء معاون استاندار و محمدی فرماندار یزد بود، طرح ایستگاههای مطبوعات در یزد اجرا شد، طرحی که در زمان خود موفق بود، و اما آیا در دوران ترکتازی سایت ها و وبلاگ ها باز می توان ایستگاه مطبوعاتی که دوره اش گذشته را احیاء کرد؟ سفید و کلانتری باید قبول کنند که دوره آنان گذشته و اینک باید در نقش پدر و پدربزرگ خانواده نسل دیگری را راهبری کنند. آنها که نمی توانند بدوند می توانند مربیان بزرگ و خوبی باشند، و اما اگر خود باز بخواهند بدوند، بازی را می بازند و دونده ای نیز تربیت نمی کنند.
راه سفید و کلانتری و اولیاء با هم فرق دارد، که اگر اینگونه نبود دو نفر به نفع یکنفر کنار می رفتند... باشد که خدا، استان و مردم استان یزد را وامگذارد.
تبصره اول: حامیان روحانی در استان یزد 3 گزینه خود را برای استانداری اعلام کردند 
به گزارش ایلنا از یزد، ستاد ائتلاف اصلاح طلبان حامی حجت الاسلام و المسلمین روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به رحمانی فضلی که رونوشتی از آن به دفتر رئیس جمهور و امام جمعه یزد ارسال شده، خواستار تغییر جدی در نحوه مدیریت استان شدند و گزینه های مورد نظر خود را پیشنهاد کردند.
جناب آقای رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران
سلام عليكم
با احترام؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سر تعظیم به ایثار غیورمردان رزمنده و از جان گذشتگی شهیدان، آزادگان و جانبازان فرود آورده، از ارواح طیبه شهدای راه دین و میهن، مدد می جوئیم تا ما را در راه تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی  ثابت قدم بدارد.
همانگونه كه مستحضريد تحقق حماسه سياسي بيست و چهار خرداد 92 و استقرار دولت تدبير و اميد، موجی از امید برای تحقق مطالبات به حق مردم و رفع موانع و مشکلات فراروی جامعه  به وجود آورد و از همین روست که  به کارگیری نیروهای ورزیده، با تجربه، اعتدال گرا و همسو با رای ملت و برنامه های دولت تدبیر و امید به عنوان مدیریت کلان در استانها به انتظاري عمومی مبدل شد تا در پرتوی آن، ساز وکار لازم برای تحقق برنامه های دولت و تعمیق ارتباط با مردم فراهم گردد.
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان یزد، تعیین نمایندگان عالی دولت در استان را حق و مسئولیت قانونی و طبیعی آن مقام عالی می داند که این مهم در هماهنگی با ریاست محترم جمهوری و تصویب هیات وزیران عینیت می یابد. از اینرو تلاش مجموعه نیروهای حامی جناب آقای دکتر روحانی در استان آن بوده که در فضائی آرام و به دور از تنش های قدرت طلبانه، شرایط لازم را برای بررسی کارشناسانه گزینه های مطرح فراهم نموده و به تلاش برخي نيروهاي معتمد نزديك به دولت بسنده نمايد. اما آنچه که مایه نگارش این سطور گردید، ميدان يافتن برخی اشخاص و محافلي است که در عين زاویه داشتن با دولت تدبیر و امید و با القاي تفرقه بين مجموعه نيروهاي حامي رئيس جمهور منتخب، در صدد ايجاد فشار و اعمال سلايق شخصي و گروهي خود در فرآيند انتخاب استاندار هستند.
رجاء واثق داریم، وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران بیش از آنکه در پی راضی نگه داشتن این و آن باشد، به تحقق وعده های رئیس جمهور و اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید می اندیشد و از اینرو سکان استانداری ها را به کف با کفایت مدیرانی می سپارد که نه در شعار بلکه در عمل، دلبستگی خویش را به نظام، اعتقاد  خود را به روش و منش مورد تائید ملت و اهتمام به خط مشئ اعتدال نشان داده اند. در همین راستا این ستاد با بررسی سوابق و شرایط 19 نفر از گزینه های مطرح و پیشنهادی و با تعیین شاخص ها و امتیازبندی آن و در عين احترام به همه گزينه ها، سه نفر از افرادي که بالاترین امتیاز را کسب نموده و به حمدالله همگی از اشخاص برجسته، توانمند و مورد وثوق می باشند، شامل آقایان مهندس سید حمید کلانتری، مهندس علی اکبر اولیاء و مهندس غلامعلی سفید را معرفی می نماید. امید آنکه با تعیین یکی از این  افراد شایسته،  یزد دیار صالحان و راستان و خاستگاه بزرگان اصلاح طلب، بیش از گذشته نقش خود را در روند توسعه و رشد سرزمین اسلامی مان ایفا نماید.
تبصره دوم: چرا سایت یزدان نیوز که سایت منسوب به اولیاء در یزد می باشد، نامه حمایت ده عضو شورای چهارم یزد از کلانتری را درج نکرد!؟


سخنی با خاتمی، ناصری، ائمه جمعه استان و  مجمع نمایندگان استان یزد

مواظب آخرت و آبرو یتان و منافع و مصالح مردم و استان و ایران باشید!
استان یزد، به چه استانداری نیاز دارد!؟

زیرساخت های آماده استان تشنه کویری یزد، اینک پس از شانزده سال پرتنش، محتاج یک تفکر جدید و نگاه فراجناحی غیرسیاسی می باشد، کسی که بدهی حزبی و جناحی نداشته و هدفش خدمت به خدا و مردم باشد. کسی که به همراه مردم استان یزد، در این استان زیسته و مسائل و مشکلات مردم را دیده و لمس کرده باشد.
در این شانزده سال و با دو تفکر و دو دیدگاه، صنعت و دانشگاه یزد توسعه یافته و اما هویت و فرهنگ یزد نیز زیر چرخ های سنگین توسعه له شده و از بین رفته است. بسیاری هنوز از یزد بنام دارالعباده نام می برند، و اما براستی اینک دارالعباده کجاست و در کجا قرار دارد؟ در دادگستری یزد؟ در دانشگاه یزد؟ در ستاره و آریا و شقایق یزد؟ در بازار یزد؟ در کجا باید بدنبال نشانه های دارالعباده گشت؟
با همه تبعات و هزینه های انجام شده، آب کوهرنگ نتوانسته کام مردم یزد را شیرین کند، و اینک بیش ازهر چیز، آب و هوای سالم حق مسلم مردم یزد است. مردمی که گرفتار دود و دیابت و سکته و سرطان هستند.
مدیران این طرفی و اون طرفی اصلاح طلب و اصولگرا در این هشت سال امتحان خود را  بخوبی پس داده و وضعیت امروز استان یزد، میراث اندیشه و تلاش و تغییرات اتوبوسی آنان می باشد.
در این سالها هزاران خانه مهری که با شعار و شتاب برای جوانان ساخته شده، در کنار خود مدرسه و پارک و باشگاه و مسجد و فضای سبز ندارد! همچون که آپارتمانهای ساخته شده صفائیه یزد در دوران اصلاح طلبان نیز دچار این نقیضه و مشکل بزرگ می باشد؛ و این اوج مدیریت و تفکر حاکم بر یزد است، تفکر و مدیریت «سفید» و «کلانتری» و «عاصی» و «فلاح زاده»، و براستی که عملکرد و مدیریت این چهار استاندار چه تفاوتی با هم داشته؟ عملکردهای موسسه کوثر در زمان سفید و کلانتری با عملکرد موسسه کوثردرزمان فلاح زاده چه تفاوتی کرده؟ کجا و کی موسسه کوثر منافع و مصالح مردم و جامعه را در نظر داشته؟ سود اختلاف قیمت زمینهای طرح « خانه باغ» فاز یک و دو به جیب چه کسانی رفته؟
 هیچگاه شیوه مدیریت های استان آسیب شناسی نشده و هیچگاه نقد علمی نسبت به عملکردها انجام نشده و اینست که قضیه انتخاب استاندار یزد، ناگهان تبدیل به یک معضل بزرگ می شود.
در این سالها کارخانه های بزرگی در یزد ایجاد شده و اما در کنار بزرگترین کارخانه های تولیدی یزد، هیچگاه خانه سازمانی و مدرسه و پارک و باشگاه ساخته نشده است، چرا که اینک کارگر برده کارخانه دار است و نه ...
امروز استان یزد نماد بارز فاصله طبقاتی و بی عدالتی در ایران است، یکسو ابرکوه و خاتم و بهاباد محروم و تفت مظلوم، و یکسو اردکان و میبد و اشکذر صنعتی و ثروتمند. یکسو اردکان کوچک با یک نماینده مستقل در مجلس و یکسو بافق و مهریز و ابرکوه و خاتم و بهاباد دور از هم یک نماینده در مجلس. یکسو صفائیه و مهرآوران ثروتمند و یکسو حسن آباد فقیر و بی امکانات!
یزد از لحاظ زیرساخت دیگر به چیز زیادی نیازندارد، و نیاز مهم امروز یزد، مدیر خلاق اندیشمند است، مدیری جامعه گرا و کلان نگر، مدیری که ذهنش درگیر تنش های سیاسی نباشد. مدیری که بداند و بفهمد و نیازهای مردم استان را بشناسد، و اما یافتن چنین مدیری با دیدگاه و تفکر و تعصب سیاسی مشکل است.
امروز نماینده ولی فقیه و امام یزد و ائمه جمعه استان و مجمع نمایندگان مجلس، و در کنار اینان خاتمی و عارف، نقش مهمی در انتخاب و معرفی استاندار یزد دارند، یک مسئولیت مهم و بزرگ که به سرنوشت یک میلیون انسان ارتباط پیدا می کند. گناه انتخاب اشتباه تا قیامت بر گردن انتخاب کنندگان است و تبعات آن عاقبت یک روز دامن مسئولیت داران را خواهد گرفت، پس باشد که انتخاب کنندگان استاندار یزد، فقط و فقط منافع و مصالح مردم و استان و ایران را در نظر بگیرند و بدون تعصب و علایق سیاسی و جناحی بهترین فردی را که می شناسند بعنوان استاندار یزد انتخاب نمایند.
مجمع نمایندگان از لیست یازده نفره می گوید و اما آیا مجمع نمایندگان استان در مجلس همه افراد توانمندی را که در استان قادر به قبول مسئولیت استانداری بوده اند، شناسایی و دعوت به همکاری کرده و از آنان برنامه خواسته است!؟ وظیفه مجمع نمایندگان و ائمه جمعه استان چیست؟ آیا در همه استان یزد فقط یازده نفر بوده اند که نامشان به گوش و دفتر نمایندگان رسیده است؟ مجمع نمایندگان می خواهد از بین یازده نفر یک گزینه را معرفی کند، و اما بحث اینجاست که چرا یازده نفر!؟
آقای خاتمی، باور کنید در یزد بجز آن چند نفر مدیری که شما می شناسید و مدام از آنان حمایت کرده و نام می برید، مدیران موفق دیگری هم هستند که شما آنان را نمی شناسید و اما بسیاری ازین مدیران با همه شایستگی و لیاقتشان خارج از حلقه ها مانده اند و هیچگاه فرصت بروز نیافته اند. آقای خاتمی هر بار که به یزد آمده اید، فقط سفید و کلانتری و اولیاء را در کنار شما دیده ایم، و اگر یزد، شانزده سال پس از دوم خرداد، فقط این سه مدیر مورد اعتماد شما را که بازمانده دوران هاشمی هستند داشته باشد، که وای بر اصلاحات!
امروز یکی از سخت ترین وظیفه ها را آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دارد، چرا که رای و انتخابش برای مردم استان یزد سرنوشت ساز است، ناصری که دارای روحیات اخلاقی خاصی می باشد، این شانس را نداشت که همچون دوران احمدی نژاد، از او برای انتخاب استاندار نظر نخواهند، و حال در حساسترین زمان، ناصری چه تصمیمی گرفته و چه انتخابی خواهد داشت؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا