یزدفردا :فارس گزارش می‌دهد"آقای شهردار سکوت را بشکنید/مدیح شهردار بیرجند یا یزد!؟

خبر انتخاب شهردار بیرجند به عنوان شهردار یزد همچنان گوش به گوش می‌چرخد و در این میان سکوت آقای شهردار و مسئولان شهرداری بیرجند جای تامل دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شب گذشته پیامکی به طور وسیع در بیرجند با عنوان شهردار بیرجند شهردار یزد شد در بین مردم پخش و بلافاصله این خبر در صدر اخبار امروز رسانه‌های مجازی استان قرار گرفت.

خبرنگاران فارس بلافاصله با مسئولان مختلف گفت‌وگو کردند اما این خبر هم تایید و هم رد شد.

محمد علی شهابی مدیرکل امور شهری استانداری شب گذشته در گفت‌وگو با فارس از این خبر ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سکوت مسئولان شهرداری و شورای شهر در حالی ادامه یافت که صبح امروز از یزد این طور خبر آمد: در جلسه غیرعلنی شورای شهر یزد که شب گذشته برگزار شد، از میان بیش از 10 کاندیدا برای شهرداری یزد، سرانجام با رای اعضای شورای شهر، عباسعلی مدیح شهردار یزد شد.

در این جلسه، 10 نفر از اعضای شورای شهر به شهردار شدن عباسعلی مدیح رای موافق دادند و به این ترتیب مدیح از رقبای خود که آمار آن‌ها کم نبود، پیشی گرفت.

پیش از این سکان شهرداری یزد در دست محمدرضا عظیمی‌زاده بود.

عباسعلی مدیح، تا پایان دوره متوسطه در شهر یزد زندگی کرد و پس از آن به نیشابور رفت و تحصیلات تکمیلی خود تا مقطع دکترا را در این شهر گذراند.

او عضویت در شورای شهر نیشابور در دو دوره و شهرداری این شهر را در کارنامه خود دارد و اکنون نیز شهردار شهر بیرجند است اما از این به بعد دوباره به شهر زادگاه خود، یزد باز می‌گردد و سکان شهرداری این شهر را به دست می‌گیرد.

اما بلافاصله سایت مهر در گفت‌وگویی که با سیده زهرا حسینی عضو شورای شهر انجام داده بود، نوشت: طی تماس تلفنی که هم اکنون با عباسعلی مدیح داشته‌ام رفتن ایشان به یزد منتفی است.

وی عنوان کرد: به طور قطع اعلام می‌کنیم عباسعلی مدیح در شهرداری بیرجند خواهد ماند.

عضو شورای شهر بیرجند در حالی خبر انتخاب مدیح به عنوان شهردار یزد را تکذیب کرد که خبر آن با تیتر "عباسعلی مدیح سکان شهرداری یزد را به دست گرفت" به شماره 13920722000317 بامداد امروز در خبرگزاری فارس حوزه یزد منتشر شده است.

سؤال اساسی دیگر اینکه اگر عباسعلی مدیح تمایل به شهرداری یزد داشته چرا مسئولیت شهرداری بیرجند را در جلسه 13 شهریورماه 92 قبول کرده تا با رای قاطع اعضای شورای شهر بیرجند به عنوان شهردار ابقا شود.

حال افکار عمومی پاسخ صریح آقای شهردار را در زمینه این اتفاقات خواستارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا