رئیس وخزانه دار کتابخانه های مهریز: به ازاء هر5500 نفر شهروند مهریزی یک میز مطالعه وجود دارد.

مهریز خبرنگاریزدفردا :سعید قریشی رییس و خزانه دار کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز طی گفتگویی با خبرنگار ایسنا یزد واحد مهریز گفت: شهرستان مهریز با جمعیتی بالغ بر50هزار نفر با داشتن دو واحد دانشگاهی ، دانش آموزان و دانشجویان مستعد که همه ساله در کلیه مسابقات علمی فرهنگی هنری مقامهای برتر استان را به خود اختصاص داده اند از لحاظ مکانهای عمومی به ویژه کتابخانه در محرومیت به سر می برد .
وی گفت : این شهرستان دارای 5 کتابخانه عمومی است که از میان آنها فقط یک کتابخانه ی درجه یک وجود دارد و کلیه آنها از کمبود کتابهای تخصصی در فقر به سر می برند وبیشتر کتابهای موجود در کتابخانه ها کتب مذهبی و ادبیات فارسی است واز کتب تخصصی که مورد تقاضای مراجه کنندگان می باشد به ندرت در بین کتابها به چشم می خورد.
وی گفت: در سه ماهه اول سال جاری 985جلد کتاب از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در موضوعات مذهبی و ادبیات به این شهرستان ارسال شده است وطی همین مدت تعداد 26هزار نفر به این کتابخانه ها مرجعه نموده اند که این امر استقبال صد درصدی مردم شهرستان را از فرهنگ کتابخوانی نشان می دهد .
وی افزود: تاکنون 2158نفر عضو فعال کتابخانه ها در این شهرستان کارت عضویت دریافت نموده اند واز لحاظ تجهیزات در کل کتابخانه های این شهرستان 400عدد صندلی و 91میز مطالعه موجود می باشد که با احتساب جمعیت به ازای هر 5500 نفر مهریزی یک میز مطالعه و 125نفر یک صندلی در کتابخانه موجود می باشد.
قریشی یادآور شد : مهمترین مشکل کتابخانه های مهریز کمبود تجهیزات اولیه از قبیل میزوصندلی، کمبود پرسنل و فقدان کتابهای تخصصی می باشد.
وی افزود:در بعضی مواقع مراجعه کنندگان به کتابخانه های مهریز به دلیل عدم وجود میز و صندلی بر روی زمین نشسته و مطالعه می کردند که این مسئله توجه ویژه مسئولین استان و شهرستان را می طلبد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا