راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی روستایی در دهستان‌های شهرستان تفت

یزدفردا:دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در سال جاری با حضورسرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان یزد، فرماندار این شهرستان و سایر اعضای انجمن در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

عبودتیان، فرماندار شهرستان ضمن تقدیر از خدمات انجام شده توسط فرهادی‌راد، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تفت در دو ماه اخیر، خواستار پیگیری راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای مستعد به صورت جدی شد.


در ادامه این جلسه، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان یزد مشکل کتابخانه عمومی تفت را اصلی‌ترین معضل فعلی اداره کتابخانه‌های این شهرستان بیان کرد و افزود: عدم دسترسی مردم به کتابخانه به دلیل موقعیت مکانی نامناسب، موجب اتلاف وقت، انرژی، نیروی انسانی، منابع و تجهیزات موجود در کتابخانه شده است.


سید محمدحسن علایی از اعضای انجمن خواست محل جدیدی را برای انتقال مکان کتابخانه عمومی تفت پیشنهاد کنند و در غیر اینصورت منابع و تجهیزات این کتابخانه به سایر کتابخانه‌های شهرستان منتقل شود.


فرهادی‌راد نیز در این جلسه در سخنان کوتاهی موانع موجود و دلایل عدم تحقق بعضی از مصوبات قبلی را بیان نمود.


وی به اقدامات انجام شده برای مکان‌یابی کتابخانه‌های روستایی حوزه شهرستان اشاره کرد و افزود: کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل استان یزد ضمن بازدید از این مکان‌ها، محل‌های مشخص شده در دهستان‌های دهشیر و رشکوئیه را مورد تأیید قرار داد.


سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تفت همچنین خواستار مساعدت انجمن برای تأمین نیروی پاره‌وقت کتابخانه‌های روستایی شد.


در این جلسه، با پیشنهاد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مقرر شد یک باب کتابخانه سیار برای روستاهای توریستی شهرستان خریداری شود و به صورت دوره‌ای در اختیار این روستاها قرار گیرد.


محی‌الدینی، شهردار تفت نیز پیشنهاد خرید یک باب دیگر از این کتابخانه‌ها برای استفاده در محیط شهری و پارک‌های شهر تفت را داد و تصریح کرد: هزینه‌ خرید این کتابخانه از طرف شهرداری تأمین خواهد شد.

روابط عمومیhttp://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=37638_13-0.jpg
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا