با حضور امام جمعه شاهديه، بخشدار مرکزی يزد و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهدیه در دفتر شهرداري اين شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حجت‌الاسلام بشکانی، امام جمعه شاهدیه با تأكيد بر ضرورت برنامه‌ریزی براي نهادينه ساختن فرهنگ‌ مطالعه در جامعه گفت: باید با بررسي كامل و دقيق شرایط بومی هر منطقه‌، کتب مورد نياز اقشار آن بخش از جامعه را تأمين كرده و دسترس آنها قرار دهيم.

وی برپایی نمایشگاه‌های مختلف کتاب در طول سال را از راه‌های مؤثر براي دسترسي مستمر و آسان مردم به كتاب و جذب افراد به مطالعه بیان کرد.

رحمت‌آبادی، شهردار شاهديه نيز ضمن خیر مقدم به اعضاي انجمن گفت: کتابخانه‌ها و امکانات آنها از پول بیت‌المال راه‌اندازي شده و باید سعي شود با برنامه‌ريزي و اطلاع‌رساني درست، از اين مكان‌ها استفاده بهینه شود.

میرجلیلی، رئیس شورای شهر شاهدیه نيز در اين جلسه تصريح كرد: روحانیون از اقشار تاثیرگذار فرهنگی جامعه هستند و  می‌توانند اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در خصوص کتاب و کتابخانه‌ها داشته باشند.

گفتني است، در سومين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهر شاهديه مباحثي همچون: معرفی کتاب و کتابخانه‌ها توسط روحانیون در منابر سطح شهر، تشکیل کارگروه هدفمند سازی مطالعه و ارائه راهکاهای ترغيب افراد جامعه به مطالعه و شرکت در مسابقات کتابخوانی و مکلف شدن مدیران مدارس براي همکاری با طرح هاتف كتاب، به تصويب اعضاي انجمن رسيد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا