خبرنگار یزد فردا -- اعظم السادات میرجلیلی : دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شاخصه فرهنگی،مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران بود وکلام امام خمینی  ره متکی بر اسلام باعث شد اخلاق و اداب اسلامی که در جامعه رو به فراموشی بود مجددا احیا شود.

منصور واعظی در شورای فرهنگ عمومی استان یزد، افزود:امروز با همه دسیسه هایی که دشمنان اسلام و معنویت داشته و دارند ، نه تنها کلام امام ره بر جا مانده است  بلکه در تمام نقاط دنیا نیز جای خود را باز نموده و این گفتمان به گفتمان غالب دنیا تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در کشورهای عربی نشات گرفته از پیام انقلاب اسلامی ایران است ،گفت:دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران باید به تمام کشورهای جهان صادر شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشوربا اشاره به اینکه دست آوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با هیچ دستاوردی نیست،گفت :همه ما موظف هستیم تمام سعی و همت خویش را جهت  تبیین و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی بکار گیریم .  

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا برای همه دستگاهها و نهادهای اجرایی  است و نگاه اصلی ما در فرهنگ عمومی کلام معنویت حضرت امام (ره) و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این نشست گفت: فرهنگ دینی جامعه بایدبا تلاش دلسوزان نظام و همکاری دستگاههای فرهنگی  ارتقاء یابد و متاسفانه مشاهده می شود که در برخی موارد به فرهنگ دینی ما خدشه هایی وارد می شود که باید از سوی اساتید و کارشناسان چاره اندیشی شود.

آیت الله محمد رضا ناصری افزود:در هر جامعه ای فرهنگ های خوب و فرهنگ های غلط وجود دارد که باید نسبت به ترویج فرهنگ خوب و اصلاح فرهنگ های غلط تمهیداتی اندیشیده شود خصوصا در حال حاضر که  دشمنان فرهنگ دینی جامعه را نشانه گرفته اند نقش دستگاههای فرهنگی برای برنامه ریزی در این خصوص بسیار مهم  و قابل توجه است .

 استاندار یزد نیز در این نشست با بر شمردن برخی از خصوصیات مردم یزد از جمله اقامه نماز اول وقت ،قناعت و توسل به اهل بیت ع در مردم این استان ،گفت: اینکه از استان یزد به عنوان حسینیه ایران نام برده شده تعبیر بسیار بجایی است چرا که در تمام طول سال مجالس عزاداری امام حسین ع و اهل بیت ع در یزد برپاست.

محمد رضا فلاح زاده افزود: اقدامات زیادی از جمله توجه به فرهنگ قناعت و صرفه جویی ، طرح احیای فرهنگ دارالعباده ، جمع بندی آسیب های اجتماعی ، ستاد تصمیم گیری نوروزی و اعیاد نیمه شعبان ، برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و.. برخی از اقدامات انجام شده شورای فرهنگ عمومی استان یزد است و اقدامات دیگری نیز در دست اقدام می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز دراین نشست گفت:با تشکیل شورای فرهنگ عمومی یزد از سال 74 ،تاکنون 553جلسه با 1476 دستور کار تشکیل شده است.

بهرام عبدالحسینی افزود: از این تعداد نشست 1354مصوبه مورد تصویب قرارگرفت و تا کنون 95درصد مصوبات اجرایی شده است علاوه بر آنکه در سال جاری نیز 72جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان تشکیل شده  که حاصل آن 156دستورکار با 297مصوبه بوده است .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا