افتتاح همزمان شش کانون فرهنگی هنری مسجد در شهرستان مهریز
شش کانون فرهنگی هنری مسجد در شهرستان مهریز به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان بصورت همزمان افتتاح گردید.
به گزارش یزد فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد , با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین ، شش کانون فرهنگی هنری در شهرستان مهریز بصورت همزمان افتتاح گردید.
در این مراسم که در کانون فرهنگی هنری شهید رجائی در مسجد امام حسین (ع) شهرک شهید رجائی صو رت گرفت ، سید کاظم کمالیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز با ارائه گزارشی از وضعیت این کانونها در مهریز گفت: با صدور مجوز و افتتاح این کانونها ، تعداد کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان به 9 عدد رسیده است. وی خاطر نشان کرد : انشاءا... تا پایان سالجاری با ایجاد 6 کانون دیگر ، فعالیتهای مختلف فرهنگی و هنری در 15 مسجد از مساجد مهریز بصورت منسجم و منظم و برنامه ریزی شده صورت خواهد گرفت.
کمالیان هدف از ایجاد این کانونها را ساماندهی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها و امکانات مساجد بعنوان پایگاههای دین و دیانت و انجام فعالیتهای مختلف دینی، مذهبی، فرهنگی ، هنری و جذب بیشتر اقشار گوناگون بالاخص جوانان و نوجوانان به مساجد ذکر کرد.
لازم به ذکر است قبل از این کانونهای قرآن و عترت مهدی آباد بهادران ، عباس بن علی تنگ چنار و امام سجاد در مهریز مشغول به فعالیت بودند.
گفتنی است , کانونهایی که در این مراسم رسما شروع به کار نمودند عبارتند از : کانون فرهنگی هنری علمدار کربلا در مسجد جامع روستای میرک آباد ،کانون فرهنگی هنری علامه طباطبائی در مسجد حضرت ابوالفضل روستای مدوار، کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق در مسجد امام جعفر صادق، کانون فرهنگی هنری آل احمد در مسجد آل احمد، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی در مسجد امام حسن مجتبی، کانون فرهنگی هنری شهید رجائی در مسجد امام حسین (ع)


بازدید مسئول حوزه نظارت و ارزیابی مرکز هماهنگی ، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات قرآنی شهرستان مهریز
مسئول حوزه نظارت و ارزیابی مرکز هماهنگی ، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری یک روزه به شهرستان مهریز ، از چهار موسسه قرآنی این شهرستان بازدید نمود.
به گزارش یزد فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد , در این بازدید آقای عظیمی با حضور در جمع حاضرین در کلاسهای طرح اوقات فراغت جامعه القرآن ، مهد قرآن و موسسه ثقلین ، به پای صحبت های مدیران و دست اندرکاران این موسسات نشسته و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.
وی سپس با حضور در منازل ملا زهرا و ننه عصمت ، با این دو خادم نمونه قرآنی و ملای قدیمی مهریز دیدار و از یک عمر زحمت و تلاش این دو عزیز در امر آموزش و ترویج فرهنگ ناب قرآن تجلیل نمود.
سید کاظم کمالیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز ، در جلسه جمع بندی این بازدید یک روزه ، گوشه ای از مسائل و مشکلات در حوزه فعالیتهای قرآنی در شهرستان را ارائه و خواستار رفع مسائل و مشکلات این موسسات قرآنی و نیز مساعدت هر چه بیشتر برای انسجام این فعالیتها و ترویج و اشاعه آیات نورانی قرآن در این شهرستان گردید


بهره برداری از کتابخانه الکترونیک در کانون فرهنگی هنری شهید رجائی مهریز

کتابخانه الکترونیک کانون فرهنگی هنری شهید رجائی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش یزد فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد , با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین مهریز کتابخانه الکترونیک کانون فرهنگی هنری شهید رجائی به بهره برداری رسید.
این کتابخانه با کمک یک خیر مهریزی و با اعتبار اولیه 50 میلیون ریال در این کانون شروع به کار نموده و اعضای این کانون از این به بعد می توانند از امکانات نرم افزاری ، سخت افزاری ، اینترنت پر سرعت و کتابخانه دیجیتال آن استفاده نمایند.
محمد زارعزاده جانباز محترم مهریزی و مدیر مسئول این کانون در مراسم بهره برداری از این کتابخانه گفت : به همت تعدادی از جوانان پر شور و خوش ذوق و با مساعدت امام جماعت و هیأت امنای مسجد امام حسین شهرک شهید رجائی با در اختیار نهادن ساختمان کنار مسجد و نیز با کمک خیر معزز ، در مدت بسیار کوتاهی امکانات خوبی فراهم و مقدمات افتتاح این کتابخانه برای استفاده تمامی علاقمندان فراهم آمد.
کمالیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز در این مراسم از امام جماعت و هیأت امنای مسجد امام حسین شهرک شهید رجائی در همراهی با این اداره در جهت کسب مجوز تأسیس این کانون که منشا اثرات خیر فراوانی در شهرستان خواهد بود تقدیر و تشکر نمود
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا