یزدفردا "نشست کمیته اساتید ستاد گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر استان یزد  در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه یزد برگزار شد
در آغاز این نشست، رییس دانشگاه یزد در سخنانی به تبیین اهمیت گرامیداشت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشریح دستاوردهای ارزشمند آن در سالی که به ابتکار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با عنوان سال نوآوری و شکوفایی مزین گردیده است، پرداخت و اظهار داشت: در این میان دانشگاهها و مؤسسات علمی، تحقیقاتی با توجه به محوریت آنها در زمینه علوم و فنآوری، نقش حساس‌تری نسبت به سایر ارگانها دارند و لازم است تا با حضور چشمگیر در عرصه‌های تبلیغاتی و نمایشگاهی که به همین مناسبت فراهم می‌گردد، دستاوردهای خود را برای شهروندان عزیز تبیین نمایند. وی در ادامه، با مروری بر پیشنهادهای ارایه شده در ستاد مرکزی دهه فجر، از شرکت کنندگان خواست نظرات خود را در این خصوص بیان نمایند. سپس هریک از حاضران در این نشست به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود درخصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دهه ایام الله مبارک فجر و گرامیداشت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.
در پایان پس از بحث و تبادل نظر، موارد ذیل به تصویب حاضران رسید. پخش فیلم مستند روزهای پیروزی و ضیافت شام به میزبانی دانشگاه یزد پایان بخش این نشست بود.
مصوبات این نشست عبارتست از:
1- مقرر شد کلیه دانشگاهها برای حضور منسجم دانشگاهیان در راهپیمایی بزرگ یوم الله 22 بهمن برنامه‌ریزی کنند.
2- مقرر شد مسابقه ویژه‌ای با مسؤولیت آقای دکتر اکبر غفوری رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد در این ایام در سطح دانشگاههای استان برگزار شود.
3- مقرر شد برنامه‌ای با عنوان " تجدید میثاق با شهدا " از سوی بسیج اساتید دانشگاه (  دکتر حسین ابویی) برنامه‌ریزی و اجرا شود.
4- مقرر شد مدیریت‌های امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاهها در خصوص آذین بندی و ایجاد فضای مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاهها به‌ویژه در محیط خوابگاههای دانشجویی اقدام لازم به‌عمل آورند.
5- مقرر شد دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه یزد در خصوص برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی نماید.
6- مقرر شد دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد برنامه‌ریزی نماید تا در یکی از روزهای ایام الله دهه مبارک فجر تعدادی از دانشگاهیان با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار نمایند.
7- مقرر شد جهاد دانشگاهی یزد در خصوص برپایی نمایشگاه دستاوردهای آموزش عالی استان از 16 تا 20 بهمن ماه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم به‌عمل آورد.
8- مقرر شد کلیه مسؤولان دانشگاهها در ایام الله دهه مبارک فجر برنامه ویژه‌ای را به‌منظور بازدید از خوابگاههای دانشجویی و گفتگو با دانشجویان در دستور کار خود قرار دهند.
9- مقرر دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد برای برگزاری سمینار شناخت انقلاب اسلامی و غنی سازی کتابخانه‌های دانشگاهها برنامه‌ریزی نماید.
10- مقرر شد روابط عمومی دانشگاه یزد نمایشگاهی از تصاویر انقلاب اسلامی در یزد را در محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزش عالی استان دایر نماید.
اسامی حاضران در این نشست عبارتست از:
سید علی‌محمد میبدی رییس دانشگاه یزد
حجت الاسلام متوسل مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد
احمد سوهانکار معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد
سید سعید مظلومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی
حسین ابرقویی رییس دانشگاه پیام نور
محمدتقی دستورانی رییس دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد
مسعودرضا آقابزرگی رییس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه یزد
محمدرضا نوربالا رییس دانشکده علوم پایه دانشگاه یزد
عبدالحمید انصاری رییس دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه یزد
مهدی ملک‌ثابت مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد
محمدعلی امراللهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یزد
حمیدرضا شرافت سرپرست آموزش عالی جواد
سیدعلی المدرسی معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد
محمد صالح شرافت رییس جهاد دانشگاهی
اکبر غفوری رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد
سید حبیب اله میرغفوری رییس دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
محمد کاظم کهدویی رییس دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه یزد
حسین ابویی مهریزی مسؤول بسیج اساتید دانشگاه یزد
محمد رضا کلانتری سرچشمه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد یزد
فاطمه قادری عضو هیأت علمی دانشگاه یزد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا