در این جلسه حجه الاسلام احمد عجمین ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، سال جدید را برای اداره کل سال برنامه ریزی دانست و گفت : باید در سه سال آینده برنامه ای منسجم داشته باشیم تا در سه جایگاه دارای شأن و منزلت باشیم.

حجه الاسلام عجمین با اشاره به فرهنگ عمومی به عنوان جایگاه اول گفت : با توجه به نامگذاری سال اصلاح الگوی مصرف از طرف مقام معظم رهبری ، این موضوع باید با اهتمام بیشتری در شوراهای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها بررسی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در جایگاه دوم دانست و گفت : مساجد ما بعنوان مادر انقلاب اسلامی محسوب می شوند و مهمترین مراکز فرماندهی انقلاب و جنگ تحمیلی بوده اند.

وی با اشاره به لزوم دسته بندی مساجد از نظر امکانات افزود : باید با تهیه اطلس فرهنگی مساجد ، نقش برنامه ریزی و جهت دهی برنامه های مساجد را مد نظر قرار دهیم.

حجه الاسلام عجمین مهندسی فرهنگی را جایگاه سوم دانست و گفت : دبیرخانه مهندسی فرهنگی کشور را باید جدی بگیریم.

وی در خصوص کتاب و کتاب خوانی ، سوق دادن خیرین به سمت ساخت کتابخانه را مهم دانست و اظهار داشت : باید در عرصه کتاب و کتابخوانی اقدامات موثری تدبیر نماییم تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استان در جایگاه بهتری قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان گفت : مسئله پژوهش و گره زدن فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت قرآن ، نظارت و ساماندهی فعالیت های قرآنی را باید در دستور کار خود قرار دهیم.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا