زارع خبرنگاریزدفردا :اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور آقای دکتر قانع مدیرکل کتابخانه های عمومی استان،فرماندار و دیگر اعضای انجمن در محل فرمانداری تشکیل گردید.

سیدکاظم کمالیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مهریز و دبیر انجمن، ضمن اعلام این خبر ، تخصصی کردن سه کتابخانه این شهرستان در محورهای علوم انسانی، علوم تجربی و علوم فنی و مهندسی را از مهمترین مصوبات این جلسه ذکر نموده و گفت: بر اساس مصوبه انجمن مقرر شد در این رابطه با پیگیری دبیرخانه جلسه ای خاص با حضور خیرین مهریزی تشکیل و در جهت جذب کمک های نقدی این عزیزان برای خرید کتاب های مناسب بمنظور تجهیز و غنای بیشتر منابع کتابخانه ها اقدام شود.

کمالیان اضافه کرد: از دیگر مصوبات این جلسه تجهیز امکانات و منابع و رفع مشکل نیروی انسانی کتابخانه عمومی دکتر سمسار یزدی در روستای عصمت آباد از سوی اداره کل کتابخانه های استان، پرداخت بدهی مربوط به نیم درصد درآمد کل شهرداری سهم کتابخانه ها توسط شهرداری ، تغییر و جابجائی کتابداران و تعیین ساعت کاری جدید کتابخانه ها بود.

 وی گفت: انجمن کتابخانه های شهرستان مهریز از فعال ترین انجمن های استان بوده و طی سال 87 با تشکیل مستمر جلسات انجمن ، در خصوص رفع مسائل و مشکلات و بالا بردن سطح کمی وکیفی کتابخانه های شهرستان گامهای خوبی برداشته است. کمالیان همچنین از اداره کل کتابخانه های استان به جهت عنایت ویژه به این شهرستان و از شهرداری مهریز در خصوص واریز بموقع نیم درصد سهم کتابخانه ها تقدیر و تشکر نمود. لازم به ذکر است هم اکنون 5 کتابخانه عمومی در سطح شهرستان با بیش از 50000 جلدکتاب و 1800 نفر عضو فعال درحال فعالیت می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا