جشن هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی قرآن و عترت یزد


یزدفردا"به مناسبت گرامیداشت هفدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی مورخ 25/8/88 ساعت 18 به مدت دو ساعت مراسم جشنی برای نخستین بار در کتابخانه عمومی قرآن و عترت برگزار شد که با استقبال بی نظیر اعضا و اهالی محل (بیش از 200 نفر ) روبرو گردید .

دراین جشن باشکوه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، جناب حجت الاسلام والمسلمین میررکنی در مورد فواید کتاب و مطالعه از نظر اسلام مطالبی ایراد نمودند سپس ضمن خوشامدگویی به مدعوین گزارشی از عملکرد کتابخانه و چگونگی پیشرفت آن در سالهای اخیر، تاریخچه ی مختصری از کتابخانه همچنین بخش های مختلف آن ، رایانه ای شدن سیستم امانت و شرایط عضویت در کتابخانه و ... بیان شد، پس از آن جناب آقای رستگاری به نمایندگی از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن خیرمقدم به حاضرین در خصوص هفدهمین دوره ی هفته کتاب سخنانی ایراد نمودند ، پس از اجرای موسیقی سنتی آقای احمدی (مسن ترین عضو کتابخانه) به قرائت شعر خود دربار کتاب وکتابخوانی پرداختند.

مسابقه ای حضوری با طرح سه سوال در زمینه ی اطلاعات عمومی برای سه رده ی سنی کودک، جوان، بزرگسال اجرا و به برندگان مسابقه جوایزی اهدا گردید. سپس جناب آقای اناری مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزش جهاد دانشگاهی استان یزد به بیان نکاتی در خصوص شیوه های صحیح مطالعه ، فواید کتابخوانی و مشاوره تحصیلی پرداختند که با استقبال حاضرین مواجه شد. ضمنا در این مراسم از کتابخوانان برتر در سه رده ی سنی کودک، جوان، بزرگسال، خانواده نمونه کتابخوان، خردسال ترین و مسن ترین عضو کتابخانه تقدیر به عمل آمد و جوایزارزنده ای اهدا گردید. ضمنا لازم به توضیح است در کنار نمایشگاه کتاب و عکس، مسابقه ای تحت عنوان زیباترین جمله در خصوص کتاب و کتابخانه نیز برگزار گردید .

لازم بذکراست کتابخانه عمومی قرآن و عترت در سال 1376توسط خانواده محترم مرحوم حاج سید ابوالقاسم پاک نژاد تاسیس و با تعداد 3144 جلد کتاب شروع به کار نمود و درحال حاضر این کتابخانه مجهز به سیستم رایانه ای و هفده هزار جلد کتاب و 45 عنوان نشریه تحت نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد وبا مسئولیت خانم لیلا دهقانی اداره می شود و در خدمت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می باشد .


گزارش تصویری :


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا