در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس معمار کبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت

گردهمایی اعتراض آمیز کتابداران کتابخانه های عمومی استان یزد

 


یزدفردا "کتابداران کتابخانه های عمومی استان یزد در گردهمایی اعتراض آمیزی که روز جمعه گذشته 27 آذر و اول محرم برگزار شد ، اهانت به ساحت مقدس معمار کبیر انقلاب اسلامی را محکوم نمودند.
بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد در ابتدای این گردهمایی پس از تلاوت آیات چندی از کلام ا... مجید و مداحی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم آقای مهندس علائی- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن بیان گوشه هایی از تاریخ پرفراز و نشیب عاشورا به ذکر اهانت های فراوان بنی امیه و بنی عباس به ائمه و مظلومیت اهل بیت در طول تاریخ پرداخت واظهار داشت: « انسان به یکباره به دشمن ائمه تبدیل نمی شود بلکه مقدمه دشمنی با ائمه و اهل بیت بی مبالاتی در حلال و حرام الهی مخصوصا ارتزاق از مال حرام است» وی ادامه داد:« وقتی کسی از دستورات الهی سرپیچی کرد در نعمتهای خداوند تفکر نکرد و به مال حرام نزدیک شد کم کم زمینه شمر شدن خود را فراهم خواهد آورد». علایی در ادامه ضمن اشاره به هتک حرمت عده ای از آشوبگران و فریب خوردگان سیاسی به ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت:« وقتی لقمه حرام در زندگی کسی راه یافت دشمنی با ولایت و رهبريی که ریشه در ولایت اهل بیت علیهم السلام دارد نیز کار آسان وساده ای خواهد شد».


در ادامه حجت الاسلام بشکانی امام جمعه شاهدیه ضمن بیان ارزش کتاب در تمدن اسلامی اظهارداشت : « زمانی که مغولها به ایران حمله کردند در شهر مرو 12 کتابخانه با دو میلیون کتاب موجود بود که هنگام حمله مغول مردم شهر مرو برای حفظ کتاب هایشان آنها را داخل خندق ها ریختند و این کتاب ها در زمان گورباچف در شوروی کشف شد و بعد از آن نیز آمریکا یی ها تمام کتابها را از شوروی خارج کردند که این رویداد بخوبی مبین اهمیت کتاب و ارزش علم نزد پدران و مادران ما بوده است. بشکانی افزود:« اگر کتابخانه های عمومی بتواند پاسخگوی اقشار مختلف جامعه بوده و با برنامه ریزی های متعدد زمینه مراجعه تمام گروههای اجتماعی را به کتابخانه فراهم کند قدام بسیار مثبتی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه برداشته است. در پایان مراسم کتابداران کتابخانه های عمومی ضمن شرکت در نمازجمعه شهر شاهدیه هتک حرمت عده ای از آشوبگران و فریب خوردگان سیاسی به ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره) را محکوم نمودند.

شایان ذکراست استان یزد دارای 74 کتابخانه و 170کتابدار بوده که زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان اداره می شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا