مرکز اطلاع رسانی ،بخش کودک و نوجوان و بخش خانواده و ازدواج در کتابخانه رشاد نیر راه اندازی خواهد شد


یزدفردا "پنج شنبه 10/10/88 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی نیر در محل کتابخانه عمومی ارشاد نیر برگزار گردید . بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، آقای عباس دهقان نیری مسئول دبیرخانه انجمن کتابخانه های شهر نیر پس از عرض خیرمقدم اظهار داشت : « تاریخ فرهنگی کتابخانه رشاد از سال 62 و با تاسیس کانون فرهنگی نیر آغار شد و در سال 72 کلنگ کتابخانه ی رشاد نیر به زمین زده شد که درسال 75 به بهره برداری رسید». وی افزود:« این کتابخانه در حال حاضر دارای 338 عضو بوده و طی 9 ماهه اخیر 540 نفر به کتابخانه مراجعه نموده اند وکتابخانه رشاد نیر دارای 14000جلدو 10194 عنوان کتاب می باشد».

در ادامه مهندس علائی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت :« در ابتدای جلسه لازم می دانم با توجه به حوادث اخیر و فتنه گری امویان زمان ضمن معرفی کتاب « فرهنگ جامع سخنان امام حسین (ع) » نامه ابا عبدالله در آخرین لحظات روز عاشورا به مردم کوفه را برای شما قرائت نمایم و از همه دعوت کنم تا این کتاب را حتما مطالعه نمایند».علائی سپس افزود : « مشکل ما در استان کمبود کتابخانه نیست بلکه عدم مراجعه شهروندان به کتابخانه می باشد که نیاز به توجه تمامی افراد و دستگاههای مسئول دارد چرا که اگر ما توانستیم افراد را به کتابخانه جذب نمائیم همین که فردی کتاب دست گرفت و آنرا مطالعه کرد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد ، ماباید عشق به خواندن را در مردم ایجاد کنیم و به نیاز انسانها به دانایی پاسخ دهیم». علائی ضمن اعلام راه اندازی بخش کودک و نوجوان کتابخانه رشاد در آینده ای بسیار نزدیک اظهار داشت: « ما باید با برنامه ریزی زمینه حضور تمامی اقشار و طبقات اجتماعی اعم از دانش آموز ، دانشجو ، کارگر ، خانم خانه دار ، کودک و نوجوان و... در کتابخانه را فراهم نماییم و تلاش ما باید دعوت از مردم برای حضور هرچه بیشتر در کتابخانه باشد چرا که اگر ما در شهرهای کوچک و روستاها مردم را به کتابخانه جذب نمائیم بصورت غیر مستقیم به ایجاد 300 شغل در روستا کمک نموده ایم» . علائی در پایان نیز نسبت به راه اندازی مرکز اطلاع رسانی و کافی نت ، بخش خانواده و ازدواج ، ارسال نمایه نشریات ، صدورکارت پژوهش ،زیباسازی کتابخانه رشاد ، ارسال کتابهای موردنیاز و زیباسازی کتابخانه رشاد قول مساعد داد . در پایان حجت الاسلام والمسلمین وکیل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیر اظهار داشت : «مقدمه عمل خوب ، علم و دانایی است و یکی از وسایل و مقدمات عمل خوب کتابهای سودمند است که می تواند انسان را توفیق دهد و حدیث شریف الکتب بساتین العلماء نیز شاهدی بر این مطلب می باشد » وی افزود: « بزرگان ما آرامش خود را با کتاب سپری می کرده اند که در این خصوص می توان به شهید بزرگوار شهید مطهری (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و جالب است که در یکی از نمایشگاههای بین المللی کتاب ، مسئول غرفه ای تصمیم می گیرد رمانی را به آقا اهداء کنند و آقا می فرمایند «من این کتاب را خوانده ام » که این نکته موجب تعجب آن فرد می گردد .

پس از سخنان حجت الاسلام وکیل ، حاضران به بیان مسائل مرتبط با کتابخانه نیر پرداختند و در پایان از کتابخانه عمومی سخوید نیز بازدید نمودند.

شایان ذکر است تنها کتابخانه نیر ، کتابخانه رشاد بوده که در حال حاضر دارای 338 عضو بوده و ساعت کار آن 8 صبح الی 20 می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا