ارتقاء کتابخانه های عمومی شهرستان ها نیازمند توکل ، خودباوری ، همت و برنامه ریزی مدیران کتابخانه های شهرستان هاست


یزدفردا "علائی – مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد - در نشست روسای کتابخانه های عمومی شهرستان ها اظهار داشت : « اگر مدیران کتابخانه های عمومی شهرستان ها اهتمام نمایند مشکلات کتابخانه های عمومی مرتفع خواهد شد».

بنا به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان یزد در ابتدای این نشست ، مهندس علائی- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت : «تمامی کارهایی که در این دنیا صورت می گیرد وقتی زیباست که برای رضای خداوند صورت گیرد و گرنه انسان بازیچه ی دست شیطان شده و به خود مغرور می گردد».

علائی افزود : « روسای شهرستانها باید تمامی برنامه های مصوب دولت (برنامه پنج ساله و چهارساله و ...) را بند بند مطالعه نموده و با استخراج مواد مربوط به شاخص فرهنگی کتابخانه ها آنها را پیگیری نمایند». علائی ادامه داد : « رئیس هر شهرستان باید سرفصل بودجه ، بودجه نویسی و بودجه ریزی ، فعالیتهای مربوط به بودجه و هزینه را بداند و در همین راستا عامل ذیحساب که در جلسه حضور دارند می توانند کمک شایانی به حاضرین داشته باشند».. علائی در پایان تاکید کرد :« باتوجه به منفک شدن ادارات کل کتابخانه ها از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر استان ، از امسال بحث بودجه های تأسیساتی و تعمیراتی نیز بصورت مستقل به کتابخانه ها واگذار شده و ارشاد در آن دخالتی ندارد و این نیازمند دقت ، همت ، پشتکار و برنامه ریزی هر چه بیشتر مسئولان کتابخانه های شهرستان می باشد».

در ادامه جلسه آقای مشروطه – عامل ذیحساب- اظهار داشت: « از امسال بودجه ی استانی کتابخانه ها از ارشاد منفک گردیده و دست ادارات کل کتابخانه ها برای هزینه بودجه در موارد مورد نیاز کتابخانه ها بازتراست و البته اگر مدیران ادارات کتابخانه های شهرستان اقدام به مطالعات کارشناسی و برنامه ریزی هدفمند نمایند ، بسیاری از مشکلات کتابخانه های شهرستان مرتفع خواهد شد ».

در ادامه جلسه حاضرین به ارائه مشکلات و نابسامانیهای موجود در شهرستان خود پرداخته که توسط مدیر کل و عامل ذیحساب راهکارهایی ارائه گردید.





یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا