وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام کرد:

اختصاص بودجه ده میلیارد تومانى براى سراسرى کردن منابع فرهنگى


*در این مراسم از پنج سی دی نرم افزاری با عنوان "نیم قرن با خورشید"، "بانک سی ساله نشریات"، "مدیریت کتابخانه" و ... رونمایی شد

یزدفردا"کشوری:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص صد میلیارد ریال برای سراسری کردن منابع کتابخانه ها و کانونهای فرهنگی و هنری در کشور خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا ،" سید محمد حسینی"روز سه شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزارهای تهیه شده توسط نهاد کتابخانه های کشور گفت : در توافق با معاونت فناوری ریاست جمهوری، صد میلیارد ریال برای کتابخانه ها و کانون های فرهنگی و هنری و مجموعه های متعدد و اتصال شبکه های سراسری با محتوا و منابع موجود درتهران و قابل دریافت در دورترین نقاط ایران، اختصاص داده شد.

*رونمایی از نرم افزارهای تهیه شده توسط نهاد کتابخانه های کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شورای فرهنگ عمومی افزود: با توجه به فعالیت دشمنان در جنگ نرم و در تیررس قرار دادن تمامی اقشار جامعه، نیاز است تا گروه ها اقدامات اساسی انجام دهند.
وی در باره لزوم تهیه اینگونه نرم افزارها و به خصوص نرم افزار "نیم قرن با خورشید" که به زندگینامه تالیفات، مبارزات، سخنرانی ها و ... حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تعلق دارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران همچون درخت تناوری است که پایداری ، ایستادگی ، پویایی ، رشد روزافزون و ثمرات دائمی برای همگان دارد و صیانت از آن وظیفه تمامی آحاد جامعه است و این منابع و اطلاعات باید حفظ و در دسترس عموم جامعه قرار گیرد.
حسینی در ادامه با بیان اینکه در حوادث 22 بهمن امسال که حضور مردم همانند پتکی بر افکار معاندان بود وموجبات خاموشی و بهت آنان شد، اضافه کرد: در حالی که با همه وجود این اقیانوس بیکران مردم و سیل خروشان غیرقابل انکار را احساس کردیم، ولی شبکه های خبری با بغض وعداوت و گستاخی به تفسیر خودخواهانه این حرکت عظیم مردمی پرداختند.
وی با اعلام اینکه این تفاسیر مکتوب می شوند و آیندگان بدون داشتن آگاهی لازم و حقیقت موضوع بر این مبنا قضاوت می کنند، تاکید کرد باید مسایل مختلف انقلاب و فراز و فرودها ثبت و ضبط شود زیرا هم برای ما ارزشمند و عبرت آموز است و هم در اختیار نسل جوان کشور قرار گیرد.

* لندن، پاریس و آمریکا علیه ایران اتاق فکر تشکیل داده اند

حسینی با اشاره به حوادث اخیرو برخی افراطی گری های افرادی در اوایل انقلاب که هم اکنون اتاق فکر در لندن، پاریس و آمریکا درست کرده اند ، گفت : باید بررسی شود که چگونه این استحاله انجام شده و و این تغییر بینش ها و مواضع مسایل ارزشمندی است که باید مستندات آن در دسترس همگان برای قضاوت قرار داده شود.
وی با بیان اهمیت حفظ مستندات برای روشن نگاه داشتن نسل جوان درصورتی که حتی این تهاجم و هجمه ها هم نبود، گفت: در سال 58 در داخل و خارج ، کشورهای مرتجع منطقه و غربی ها انقلاب ایران را به بن بست رسیده و نزدیک به روزهای پایانی خود اعلام کردند که این ها به عنوان مستندات انقلاب باید ثبت شود تا شاهد تحریف آن از سوی دیگران نباشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه دراوایل دهه 80 در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار تحقیقاتی گسترده ای تحت عنوان "نگرش ها و ارزشهای ایرانیان – موج اول و موج دوم" صورت گرفته است، گفت: در نظر داریم با فعال کردن مجدد این تحقیق به منظور دانستن آسیب ها و کمبودها به دور ازتفکرات ایده الی و آرمانی گام برداشته و نقاط قوت و ضعف و واقعیات را در پژوهشگاه وشورای فرهنگ عمومی بررسی نماییم.
حسینی با اشاره به افزایش روزافزون شبکه های فارسی زبان و دریافت حدود سه هزار شبکه تلویزیونی در ایران گفت: غیر از شبکه های سیاسی که اهداف آنان مشخص است، برخی شبکه ها با پخش 24 ساعته فیلم به دنبال اهدافی خاص هستند و سعی در ایجاد اختلال در نظام محوری و مهم خانواده دارند که قابل تامل و بررسی است.
حسینی با تاکید بر اینکه هنرمند باید برای جامعه مفید و ناظر بر آسیبهای جامعه باشد، گفت: هنرمند باید با مردم پیوند داشته باشد و مسایل جامعه را رصد کند و کاری انجام دهد که با مواضع مردم ، جامعه و نظام همخوانی و مفید و ماندگار برای همه مردم باشد، ذوق هنری تنها ملاک نیست ونیاز کشوردر استفاده صحیح از بیت المال برای جوامع هنری ملاک نظر ما است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک روز اول ربیع الاول ، ابراز امیدواری کرد برکات نازنین پیامبر گرامی اسلام برهمه ملت سایه گستر باشد و همه در سراسر جهان از آن بهره ببرند.

در این مراسم غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای، محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان و حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات ،منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور واعضای هیات مدیره موسسه اطلاع رسانی نمایه حضور داشتند.
در این مراسم ضمن سخنرانی غلامعلی حداد عادل و حسین شریعتمداری از پنج سی دی نرم افزاری با عنوان "نیم قرن با خورشید"، "بانک سی ساله نشریات"، "مدیریت کتابخانه" و ... رونمایی شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا