طرح ساماندهی کتابخانه مرکز اسناد با موفقیت در حال اجراست


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اجرای طرح ساماندهی کتابخانه و مرکز اسناد این سازمان با اعتبار 450میلیون ریال خبر داد.
سیفی در گفتگو با روابط عمومی این سازمان افزود: در پایان این طرح اطلاعات 7000 کتاب موجود در کتابخانه، در نرم افزار تهیه شده وارد و سپس از طریق آن قابل جستجو و آمار گیری هستند.
سیفی ثبت اطلاعات نقشه ها و عکسهای مرکز اسناد در رایانه و امکان جستجو در آن، خرید رایانه، اسکنر، میکرو فیلم و تجهیز کتابخانه را از مراحل دوم این طرح ذکر کرد.
وی گفت: طرح اولیه ساماندهی مجموعه کتابخانه، مرکز اسناد و مدارک سازمان در تیرماه سال گذشته کلید خورد و پس از طی مراحل تامین اعتبار در نیمه اول سال جاری آغاز شد که تا شهریور امسال به پایان خواهد رسید.
سیفی با اشاره به اینکه برخی از کتابهای موجود در این کتابخانه بسیار نفیس و برای پژوهشگران حائز اهمیت فراوان است تصریح کرد نزدیک به 4000 جلد کتاب در حال حاضر در این مجموعه نگهداری می شود که تا پایان این طرح حدود 3000 عنوان دیگر کتاب به آن اضافه خواهد شد.
وی اظهار داشت: کتابخانه و مرکز اسناد سازمان یک کتابخانه تخصصی است که کتابهای آن در موضوعات تاریخ، معماری، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، تاریخ ادبیات، فرهنگ و لغت و برخی نشریات تخصصی می باشد.
گفتنی است مرکز اسناد سازمان در بقعه سید شمس الدین قرار دارد. این بقعه در سال 767 هجری قمری بنا شده است و در داخل ایوان سنگ قبر مرمری مربوط به بهاء الدین فراش موجود است.
ایوان بلند ترنجی شکل آن به همراه کاشیکاری و معرق ، نقاشی و گچ بری با تزئینات گل و بوته از ویژگیهای این بنای ارزشمند است.
شایان ذکر است بقعه سید شمس الدین به  شماره ثبتی 208 در تاریخ 31/4/1313 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

يزدفردا 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا