علائی مدیرکتابخانه ها درگردهمائی بزرگ کتابداران استان با فرهمند حضور نماینده 5 شهرستان استان:

 سرانه عضویت کتابخانه های عمومی استان در شش ماهه دوم سال 1388، 100درصد رشد داشته است .


یزدفردا"اولین گردهمائی بزرگ کتابداران استان در سال جدید در محل اردوگاه فرهنگی ، رفاهی امام جعفر صادق (ع) منشاد شهرستان مهریز با حضور مهندس فرهمند نماینده مردم شهرستان های مهریز ،خاتم ،ابرکوه و بافق و بهاباد ، زارع زاده فرماندار مهریز و مهندس علائی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان برگزار گردید .

در این همایش فرهمند در سخنانی ازکتابداران خواست با راهنمائی و ارائه کتب مناسب ، نسبت به آگاهی بخشی جامعه مخاطب اقدام نمایند . وی ضمن اعلام حمایت نمایندگان استان از اقدامات و برنامه های انجام شده در اعتلای کتابخانه های عمومی از مدیر کل کتابخانه های استان خواست مسائل و مشکلات مربوطه را جمع بندی و به مجمع نمایندگان استان گزارش نماید تا در جلسات نمایندگان استان با مسئولین فرهنگی کشور رایزنی های لازم به عمل آید .

زارع زاده فرماندار مهریز نیز از فعالیتهای انجام گرفته توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان تشکر نمود

وی گزارشی ازوضعیت فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و .... شهرستان مهریز را به کتابداران حاضر در گردهمائی ارائه نمود ودر باب کتاب و کتابخوانی اظهار داشت کتابدار به عنوان حلقه وصل کتاب و مخاطب است و با شناخت نیازهای مخاطب باید در جذب وی به کتابخانه کوشش نماید .

در ادامه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از مهندس فرهمند و فرماندار مهریزبه دلیل حضور در بین کتابداران تشکر نمود و از فرهمند رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه کتابخانه های عمومی استان خواستار تعیین وقتی برای جلسه مشترک مابین نمایندگان استان ، استاندار یزد و دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گردید .

علائی همچنین ضمن تشکر از رئیس و همکاران اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در اهتمام جهت برگزاری گردهمائی و با تشریح پاره ای از اقدامات و فعالیتهای اداره کل در سال گذشته اعلام کرد از شش ماهه دوم سال 88 در زمینه جذب عضو کتابخانه های عمومی استان 100% رشد داشته و آمار اعضاء از 37000 نفر به نزدیک 60000 نفر رسیده است و تعداد کتابخانه های عمومی از 75باب به 87 باب افزایش یافته است .

وی همچنین از جذب 27 نیروی انسانی جدید و اخذ 120000 جلد کتاب اهدائی از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک خبر داد .

مهندس علائی اولویت های هدف گذاری شده سال 89 در کتابخانه های عمومی را بحث تکریم ارباب رجوع ، راه اندازی بخش کتابخانه کودک با نام مرحوم آذر یزدی ، زیبا سازی فضای داخلی کتابخانه ها ، بحث مطالعه مفید و مسابقات فرهنگی و جذب زنان خانوار برای دسترسی به منابع مورد نظرشان و.... نام برد و ادامه داد در صورت محقق شدن موارد هدف گذاری شده در کتابخانه های عمومی ، برای روسای شهرستانها و مسئولین کتابخانه های عمومی و کتابداران به همراه خانواده هایشان برنامه های رفاهی و سفرهای مذهبی و تفریحی داخل و خارج کشور پیش بینی شده است .










یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا