فرماندار تفت در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور :

كتابخانه های عمومی بهترین پشتیبان فرهنگی جامعه هستند


یزدفردا:در شرایط كنونی كه دشمن از هجمه های فرهنگی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می كنند كتاب و كتابخانه بهترین سلاح برای پشتیبانی و دفاع از جنگ فرهنگی است .
فرماندار تفت در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در محل بیست و سومین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران گفت : نیاز امروز جامعه آشنا كردن و آشتی دادن جوانان با كتاب و كتابخوانی است ، چرا كه كتاب به عنوان یك پشتوانه فرهنگی عظیم بهترین سلاح برای دفاع از هجمه های فرهنگی است .
سید احمد عبودتیان با اشاره به وضعیت كتابخانه های عمومی این شهرستان و همچنین وضعیت كتابخوانی اظهار داشت : هر چند در حال حاضر از شرایط ایده آل فاصله داریم اما با خدماتی كه نهاد كتابخانه های عمومی در نظر گرفته است امید می رود هر چه سریعتر آینده روشن كتابخوانی و رونق كتابخانه در بین مردم بخصوص جوانان را شاهد باشیم .
وی با اشاره به اینكه امروز تعداد مخاطبان افزایش یافته است این نیاز اساسی حس می شود كه برای این مخاطبان كتاب های مختلف در حوزه های گوناگون در كتابخانه ها فراهم شود تا بتوانیم به نیازهای مخاطبان پاسخ دهیم .
عبودتیان همچنین نقش نهاد كتابخانه های عمومی را در جهت ترویج فرهنگ كتابخوانی موثر دانست و افزود : این نهاد در بروز كردن كتاب و همچنین خدماتی از جمله كتابخانه الكترونیكی و یا طرح كتاب من توانسته است در فرم سرانه مطالعه كتاب تاثیر گذار باشد.
فرماندار تفت درخصوص كتابخانه های روستایی بیان داشت : با برنامه ریزی های صورت گرفته و در جلساتی كه با دهیاران داشتیم ، از آنان خواستیم تا حداقل فضای كوچكی را در اختیار ما بگذارند تا در روستاهای دارای جمعیت بتوانیم كتابخانه احداث كنیم .
وی همچنین از طرح ویترین كتاب تفت خبر داد و گفت : در این طرح كتاب هایی كه توسط نویسندگان و كتابهایی كه درباره تفت نوشته شده است گردآوری و در این ویترین قرار می دهیم . در حال حاضر 500 نسخه كتاب از این كتاب ها جمع آوری شده است .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا