سه  خبر از امور کتابخانه های طبس

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان طبس برگزار گردید

 

فرماندار طبس در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان ، کتابخانه ها را مراکز توليد علم دانست و خواستار توجه مضاعف به آنها شد .

 

با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد جلسه انجمن در محل فرمانداری شهرستان طبس تشکیل شد . در اين جلسه كه تا پاسي از شب ادامه داشت کیانی فرماندار طبس ضمن خیر مقدم به مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد ، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته را قابل توصیف و تقدیر دانست و اظهار داشت دولت دهم یک دولت فرهنگی است و کار فرهنگی در اولویت دولت قرار دارد . وي کتابخانه ها را مراکز توليد علم دانست و خواستار توجه مضاعف به آنها شد . فرماندار طبس از مدير يت آموزش و پرورش شهرستان خواست در خصوص طرحهاي كتابخواني تعامل بيشتري با كتابخانه هاي عمومي داشته باشند .

به گزارش روابط عمومي شهرستان طبس ، علایی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن تقدیر از مسئولین و اعضای انجمن شهرستان طبس ، مواردي را به عنوان علل پائين بودن سطح مطالعه در جامعه مطرح و در ادامه طرحهاي ويژه اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان رابراي ارتقاء مطالعه برشمرد وي نقش آموزش و پرورش و خانواده ها را در ارتقاء مطالعه نقش حساس و تعيين كننده اي دانست .

این جلسه مصوباتی داشت که اجرای طرح هاتف کتاب ، افتتاح طرح کتاب من با حضور فرماندار شهرستان ، مهرورزی با یار مهربان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان طبس ، ناحیه مقاومت بسیج طبس و روحانیون ، تشريح برنامه هاي كتابخواني توسط اداره كل كتابخانه هاي استان براي مديران مقاطع مختلف با همكاري آموزش و پرورش شهرستان ، راه اندازي كتابخانه هاي روستائي و قراداد انتفاع با مراكزي كه فضاي مناسب را در اختيار ادره كل قرار دهند از مهمترین این مصوبات بود .

 

طی مراسمی به هشتاد نفر برگزیده مسابقه بزرگ وصیت نامه حضرت امام (ره) با عنوان خورشيد ولايت  جوایزی اهدا شد.

 

در مراسمی با حضور علایی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد و سرهنگ بنی فاطمه مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه الغدیر به هشتاد نفر برگزیده مسابقه بزرگ وصیت نامه حضرت امام جوایزی اهدا گردید. در این مسابقه که بصورت استانی برگزار شده بود بیش از 1700 نفر از بسیجیان طبس شرکت کرده بودند .

در این مراسم علایی ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در این مسابقه مطالعه کتاب را از ضروریات تفکر و تعقل مثبت جامعه دانست و خاطر نشان کرد با اجرای طرحهایی با همکاری بسیجیان عزیز می توان کتاب و مطالعه را به خانواده ها بازگرداند.

 



بسیجیان شهرستان طبس بصورت نیم بها به عضویت کتابخانه های شهرستان در می آیند

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد در جمع مسئولین فرهنگی و مربیان طرح نشاط و تعالی ناحیه مقاومت بسیج طبس جزئیات طرح مهرورزی با یار مهربان را تشریح کرد.در این جلسه که مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه الغدیر یزد ، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج طبس و مسئولین فرهنگی پایگاههای مقاومت بسیج و مربیان طرح نشاط حضور داشتند ، علایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن تشریح وضعیت کتابخانه های عمومی استان یزد و شهرستان طبس ، با ابراز نگراني از اینکه کتاب و مطالعه در کشور ما در خانواده ها مهجور مانده است راهکارهایي را براي مقابله با این معضل ارائه كرد .

اين مسئول تاکید کرد با اجرای طرح مهرورزی با یار مهربان و همچنین طرح هاتف کتاب و طرح کتاب من با همکاری بسیجیان دلسوز شاهد تحول عظیمی در رشد مطالعه در شهرستان طبس خواهیم بود.

همچنین در این جلسه اعلام شد که بسیجیان شهرستان طبس با ارائه کارت عضویت بسیج می توانند بصورت نیم بها در کتابخانه های شهرستان عضو شوند

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا