یزدفردا:مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در جمع روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها و مسئولین کتابخانه های عمومی استان ضمن محکوم نمودن اهانت به ساحت قرآن کریم ،و گرامی داشت یاد و خاطره دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس ، خواستار تجلی آثار ادبی مرتبط با حوزه جنگ و دفاع مقدس در محل کتابخانه های عمومی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، مهندس علائی مدیر کل کتابخانه های استان در جمع روسای ادارات و مسئولین کتابخانه های عمومی استان بر ضرورت حفظ و پاسداست گنجینه های معارف و ذخائر اسلامی از جمله قرآن کریم تاکید نمود و ضمن محکوم نمودن حادثه تلخ اهانت به قرآن کریم ، شناخت و درک بیشتر قرآن این پیام الهی را توسط کتابداران خواستار شد .
گردهمائی روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها و مسئولین کتابخانه های عمومی استان یادمان هفته مبارک دفاع مقدس+عکس
وی در ادامه با عنایت به فرارسیدن 31 شهریور سالروز هفته دفاع مقدس اظهار داشت برای اینکه درک کنیم جنگ و دفاع مقدس چه اثرات گرانبهائی بر جامعه داشته است باید تفکر و بصیرت داشته باشیم .مهندس علائی گفت مسئولین کتابخانه ها در این هفته کتابهای ادبیات دفاع مقدس را در محلی بصورت مخزن باز در اختیار اعضا بگذارند تا جامعه مخاطب با آثار ادبی و بخصوص ادبیات دفاع مقدس آشنا شوند . علائی گفت پوستری از کتابهای ادبیات دفاع مقدس که مقام معظم رهبری بر آن حاشیه نوشته اند بانضمام کتب مزبور و پوستر آنها به کتابخانه ها ارسال خواهد شد که لازم است همکاران ضمن اطلاع رسانی مناسب ، از کتب ارسالی مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی در این هفته برگزار نمایند .
علائی از روسای ادارات و مسئولین کتابخانه ها خواست تا در امور اجرائی پیگیری فعال داشته باشند و تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری نمایند . علائی ادامه داد در حال پیگیری هستیم در صورت تامین نیروی انسانی در محل سالنهای مطالعه نیز مخزن باز دایر نموده تا دسترسی اعضاء به کتابهای مورد نیاز تامین شود .
این مقام مسئول ادامه داد هر کتابدار به خدا عهدی دارد و آن عهد نیز درحوزه کاری کتابداران رشد علمی افراد و ارتقاء شاخص های کتابخوانی در جامعه است . وی از حاضرین خواست به طور جد طرح هاتف کتاب ، طرح کتاب من و همچنین بحث زیبا سازی فضای کتابخانه های عمومی تحت پوشش را دنبال نمایند .
در این گردهمائی مدیر کل از اداراتی که در هفته دولت به مقام برتر رسیده اند تقدیر و تشکر نمود . وی از ارتباط موثر این ادارات با فرمانداریهای شهرستان مربوطه خبر داد .


گردهمائی روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها و مسئولین کتابخانه های عمومی استان یادمان هفته مبارک دفاع مقدس+عکس

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا