یزدفردا "با حضور دشتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و قائم محمدی، مدیرکل اجتماعی استانداری در محل اداره کل کتابخانه های استان مقرر شد تمامی فضاهایی که به اسم کاربری فرهنگی ساخته شده اما به کاربری غیر فرهنگی تبدیل شده اند پس از طرح و تصویب در کمیسیون اجتماعی استانداری ، به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار تا به کتابخانه های عمومی تبدیل شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، دشتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و قائم محمدی، مدیرکل اجتماعی استانداری در محل اداره کل کتابخانه های استان حضور یافتند . در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان و پیشرفت های یک ساله در امر کتاب و کتابخوانی و همچنین برنامه های هدف گذاری شده برای ارتقای سطح مطالعه مفید در استان به صورت تصویری ارائه گردید .
معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های استان در امر کتاب و کتابخوانی، پیشنهاداتی از قبیل اجرای فراخوانی برای طرح نهضت کتابخوانی، معرفی پدیده های بومی در امر کتابخوانی، تولید محتوای مورد نیاز پژوهشگران و ... ارائه نموده و خواستار استفاده بهینه از فضاهای موجود فرهنگی در استان جهت ایجاد کتابخانه شد.
قائم محمدی، مدیرکل اجتماعی استانداری نیز ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان، پیشنهاد تبدیل کتاب به فایل های قابل استفاده در تلفن همراه را مطرح کرده و حمایت خود را از درخواست های اداره کل کتابخانه های عمومی برای استفاده از فضاهای مورد نیاز اعلام کرد.
درادامه علایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اعلام رشد شاخص های کتابخانه ها در استان گفت: طبق آخرین رتبه بندی اعلام شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، استان از 6 شاخص استاندارد، در 4 شاخص رتبه اول کشور و در دو شاخص دیگر دوم و سوم است.
وی گفت: طبق این رتبه بندی شاخص هایی که استان یزد حائز رتبه اول شده نسبت جمعیت به ازای هر کتابخانه، نسبت زیر بنا به ازای هر صد نفر ، نسبت صندلی به ازای هر هزار نفر و نسبت امانت به ازای هر صد نفر می باشد و در نسبت کتاب به ازای هر صد نفر رتبه دوم و نیز در نسبت تعداد عضو به ازای هر صد نفر رتبه سوم متعلق به یزد است.
علایی همچنین از تهیه طرح جامع نهضت مطالعه مفید در استان یزد خبر داد و گفت: دو هدف اصلی در این طرح مد نظر است که یکی رساندن سرانه مطالعه مفید استان به 90 دقیقه در روز بوده و دیگری عضویت 40% یزدی ها در کتابخانه های عمومی است که این اهداف منتج می شود به ارتقای شاخص های فرهنگ عمومی، ایجاد جامعه ای خودآگاه، با قدرت انتخاب بالا، بالنده و با نشاط، بالارفتن کیفیت زندگی، کاهش جرم، بزهکاری، افسردگی و ... .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: متاسفانه شاهدیم که بعضاً قسمتی از اماکن فرهنگی مانند مساجد، ادارات پست روستایی و ... که به اسم کاربری فرهنگی ساخته شده اند، به کاربری غیر فرهنگی تبدیل شده است و اداره کل کتابخانه ها آمادگی خود را جهت ایجاد کتابخانه در این فضاها اعلام کرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار و نیز مدیرکل اجتماعی استانداری با حمایت از این طرح مقرر کردند با طرح و تصویب در کمیسیون اجتماعی استانداری، تمامی این فضاها به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شده و به کتابخانه های عمومی تبدیل شوند.


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا