یزدفردا "مدیر کل کتابخانه های استان در جمع کارشناسان ستادی اداره کل بر رسالت اصیل کتابخوانی یعنی افزایش سرانه مطالعه مفید در جامعه به عنوان اصلی مهم در سیاستهای جدید نهاد کتابخانه های کشور تاکید نمود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد ، برنامه های راهبردی در موضوع مطالعه مفید وبر اساس مباحث مصوب مدیران کل استانها در مشهد مقدس توسط مدیر کل کتابخانه های استان تشریح گردید .
در این جلسه که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و در مکان معنوی نمازخانه اداره کل برگزار گردید مهندس علائی مدیر کل کتابخانه های استان بر افزایش سرانه مطالعه مفید بعنوان اصلی ترین رسالت کتابخوانی تاکید و اظهار داشت کارشناسان ستادی بویژه دو حوزه امور کتابخانه ها و فناوری اطلاعات باید به طور جد در این مبحث وارد شوند .
علائی در ادامه جلسه خانم حسینی مطلق را به عنوان کارشناس مسئول امور فرهنگی و مطالعه مفید معرفی نمود و از کارشناسان ستادی خواست در پیشبرد اهداف این حوزه با وی همکاری داشته باشند .
مهندس علائی یکی دیگر از اهداف جدید نهاد را موضوع درآمد زائی کتابخانه ها برشمرد و گفت در کنار کتابخانه ، به کلیه فعالیتهای فرهنگی و آموزشی که منتج به درآمد برای کتابخانه باشد مجوز داده خواهد شد . وی از امور مالی اداره کل خواست نمونه فرمهای قرارداد را در این زمینه را آماده نماید .
در این جلسه " پیگیری نصب دوربین مدار بسته در کتابخانه های عمومی " ، " درخواست نیرو و اعلام طرحها و برنامه های حوزه فناوری برای جذب بودجه و تامین نیرو" ، " و " جدیت در اجرای طرح هاتف کتاب که بصورت پایلوت در استان انجام خواهد پذیرفت " مطرح گردید .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا