یزدفردا"بمنظور ارتقاء مطالعه مفید و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین بهره گیری از مشارکت شوراهای اسلامی در توسعه کتابخانه های عمومی و رشد و بصیرت آگاهی عمومی تفاهنامه همکاری مشترک بین اداره کل کتابخانه های عمومی و شورای اسلامی استان منعقد گردید .
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان به نقل از مشایخ کارشناس مشارکتها و شهرداری اداره کل ، مهندس علائی در جمع نمایندگان اعضای شورای اسلامی استان در محل استانداری یزد حضور یافت . در ابتدای جلسه فقیه خراسانی رئیس شورای اسلامی استان از حضور مدیر کل در این جلسه تقدیر نمود و از عملکرد خوب و مطلوب اداره کل کتابخانه های عمومی و همت مدیر کل آن در یک سال گذشته تشکر کرد
فقیه خراسانی بر اهمیت مطالعه مفید در سطح استان و کشور تاکید کرد و گفت درحال حاضر کتابهای متنوع در تیراژهای بالا چاپ می شود اما میزان بهره گیری از کتاب و مطالعه چشمگیر نمی باشد . وی ایجاد زیر ساختهای فرهنگی را در جذب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی موثر دانست و خواستار همکاری و تعامل بیشتر از سوی اداره کل کتابخانه های عومی با روسای شورای اسلامی شهرستانها شد .
مهندس علائی مدیر کل کتابخانه های استان نیز از شورای استان برای برگزاری این جلسه اختصاصی در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه مفید و حمایت شورا از کتابخانه های عمومی استان تشکر کرد و برای اطلاع بیشتر حاضرین گزارشی از فعالیت ها و برنامه های آتی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد را ارائه داد.
علائی در خصوص نیم درصد شهرداریهای استان نیز گفت این آمادگی را داریم هر سه ماه گزارش ریز فعالیت ها و هزینه های مربوط به نیم درصد اخذ شده را به شورا ارائه دهیم تا شورا از نحوه استفاده موثر نیم درصد های شهرداریها اطلاع کاملی داشته باشد . وی از همه شهرداران استان در خصوص تعامل با کتابخانه های عمومی تشکر کرد
همچنین در این جلسه تفاهمنامه همکاری مشترک بین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شورای عالی استانها که اهدافی از جمله ارتقاء مطالعه مفید و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین بهره گیری از مشارکت شوراهای اسلامی در توسعه کتابخانه های عمومی و رشد و بصیرت آگاهی عمومی را در بر می گیرد به امضاء شورای اسلامی استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان رسید .
به جهت همکاری بیشتر اداره کل و شورای اسلامی استان مصوباتی از جمله " حضور سه ماه یک بار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در جلسه شورای اسلامی و ارائه گزارش فعالیت ها و نحوه هزینه نیم درصد شهرستانها" ، " تصویب تفاهم نامه همکاری فی مابین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شورای عالی استانها " و برگزاری بعضی جلسات شورای اسلامی در سالن یکی از کتابخانه های عمومی شهرستانها برای همبستگی بیشتر محلات و مردم با شورای اسلامی شهرها را در برداشت .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا