انجمن اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد، شهر شاهدیه، حمیدیا و بخش زارچ تشکیل شد


یزدفردا "با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد، شهر شاهدیه، حمیدیا و بخش زارچ، چهارمین جلسه این انجمن در سالن اجتماعات شهید مطهری کتابخانه امام علی یزد برگزار شد. 
در این جلسه که با حضور علایی مدیرکل کتابخانه­های عمومی استان یزد، طبایی بخشدار مرکزی، دشتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، میرزا رجبی معاون سیاسی، اجتماعی استانداری، رفیعی رئیس اداره کتابخانه­های عمومی شهرستان یزد، دست افشان رئیس سازمان استعدادهای درخشان، رحمت آبادی شهردار حمیدیا و سایر اعضا انجمن برگزار شد، برنامه های هفته کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­های عمومی شهرستان یزد، در آغاز مراسم مهندس علایی ضمن خوشامدگویی به اعضاء، برنامه های هفته کتاب را برای حضار تشریح کرد. وی برگزاری جشن کتاب، برگزاری جشن اهدای کتاب، تقدیر از کتابداران و کتابخوانان نمونه، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع کتاب و دیگر مسابقات کتابخوانی را از مهمترین برنامه های هفته کتاب ذکر نمود و خواستار همکاری همه سازمانها و نهادها برای برگزاری باشکوه این هفته شد. علایی نقش اصناف را نیز در توسعه فرهنگ کتابخوانی تبیین کرد.

دشتی، طبایی، دست افشان و رحمت آبادی از سخنرانان دیگر این جلسه بودند که طی در صحبت­های خود خواستار تشکیل جلسات با سازمان­های فرهنگی و درگیر کردن چهره های فرهنگی و نویسندگان استان برای برگزاری برنامه های هفته کتاب و سایر برنامه های کتاب و کتابخوانی شدند و پیشنهاداتی را نیز در این خصوص بیان کردند.

همکاری کلیه سازمانها نظیر آموزش و پرورش، بسیج و کانون مساجد جهت برگزاری جشن اهدای کتاب در تاریخ 29/8/89، حضور کلیه اعضا در جشن کتاب استان و شهرستان، تشکیل جلسه با دستگاهها و سازمانها جهت برگزاری جشن­های هفته کتاب، تهیه لیست افراد اهل قلم و متولیان و دلسوزان امر کتاب و کتابخوانی جهت تقدیر و تشکر از آنان در هفته کتاب، تهیه کارتهایی برای اهدا کنندگان کتاب و قرعه کشی میان آنها و تقدیر از برگزیدگان، از مهم­ترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان، اعضای انجمن از بخشهای مختلف کتابخانه عمومی امام علی(ع) بازدید نمودند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا