همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی؛

جشن بزرگ اهدای کتاب در یزد انجام شد


با حضور حجت الاسلام و المسلمین صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رضایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، علایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد، مفیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مدیران استان، مراسم افتتاحیه جشن بزرگ اهدای کتاب در کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، در آغاز این مراسم مهندس علایی ضمن خوشامدگویی به حاضرین، فرا رسیدن هیجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و آغاز جشن بزرگ اهدای کتاب در استان را تبریک گفت.
وی با ارائه آماری از وضعیت مطالعه و سرانه کتاب در کتابخانه های استان، به رتبه نخست استان یزد در سال گذشته براساس شاخص های کتابخانه ای اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری همه نهادها بتوانیم این جایگاه را در کشور حفظ کنیم و وضعیت خود را بیش از پیش ارتقاء داده و به شاخص های جهانی برسانیم.
علایی در ادامه برگزاری جشن اهدای کتاب را در بالا بردن شاخص تعداد کتاب در کتابخانه های عمومی بسیار مؤثر دانست و از همه آحاد مردم و مسئولین درخواست کرد با تقدیم کتابهای بلااستفاده خود به کتابخانه ها، سنت حسنه وقف کتاب را زنده کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، از حمایت های امام جمعه یزد و استاندار در راستای اجرایی شدن این طرح بزرگ تقدیر و تشکر کرد.
رضایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری نیز در سخنان کوتاهی آغاز هفته کتاب را به همه کتابداران و مردم کتاب دوست و اهل مطالعه یزد تبریک گفت و اظهار داشت: باید عادت مطالعه و انس با کتاب را از دوران کودکی و نوجوانی در فرزندان خود ایجاد کنیم.
عباسعلی رضایی احیای سنت اهدای کتاب را کاری شایسته دانست و ابراز امیدواری کرد همه مردم در این امر خداپسندانه مشارکت جدی داشته باشند.
سخنران بعدی این مراسم، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که از دست اندرکاران برپایی جشن اهدای کتاب تشکر کرد و و پیشنهاد کرد واحد روابط عمومی ادارات استان با جمع آوری کتب اهدایی کارمندان دستگاه خود، در این طرح مشارکت نمایند.
مفیدی همچنین با اشاره به ارتباط دیرینه با کتابخانه ها، کتابدار بودن و خدمت به ساحت مقدس کتاب را مایه افتخار خود دانست.
بازدید از فضای داخلی کتابخانه عمومی امام علی(ع) و بخش های مختلف آن توسط امام جمعه یزد و سایر مسئولین، پایان بخش این مراسم بود.
گفتنی است پایگاههای جشن اهدای کتاب، تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی پذیرای کتب اهدایی مردم در سراسر استان می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا