در آیین تجليل از برگزيدگان هجدهمین جشنواره نهاد کتابخانه های عمومی کشور

دکتر احمدی نژاد: دولت از روند رو به رشد توسعه كتابخانه‌ها حمايت مي‌كند


دکتر محمود احمدي نژاد در هجدهمين جشنواره كتابخانه‌هاي عمومي و مطالعه مفيد تصریح کرد: هر انديشه تا به كتابت درنيايد، ماندگار نمي‌‌شود. عميق‌ترين دريافت انسان در معرفت‌ها و دانش از ناحيه كتاب است.
در این مراسم چهار نفر از همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد به عنوان کتابداران و کارشناسان برگزیده ستادی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه کشوری صبح شنبه با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
رييس جمهور در این مراسم اظهار داشت: بايد شيوه‌هاي معرفي كتاب و دسترسي به آن هر روز در كتابخانه‌ها قوي‌تر و مردمي‌تر شود تا كتاب در كوتاه‌ترين زمان در دسترس قرار گيرد.
وي با بيان اين كه كتاب هميشه موضوع مهم و كتابخواني راه كسب دريافت معرفت‌ها و علوم است، افزود: هر اندازه شبكه ارتباطي گسترش يابد از اهميت كتاب كاسته نمي‌شود و به هر ميزان كه اهميت كتاب افزايش يابد، كتابداري كتابخانه رونق بيشتري مي‌گيرد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اينكه كتابداري فعاليت فيزيكي نيست، گفت: كتابدار در درجه نخست كتابداني خوب است و خوشا به حال كتابداران كه درفضاي كتابخواني سير مي‌كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نیز در این همايش خاطرنشان كرد: هفته كتاب جاري با همكاري 65 دستگاه در قالب برنامه‌هاي پرشور و مختلف چون 40 هزار نمايشگاه كتابدر مدارس، نمايشگاه‌هاي متعدد در هزار نقطه، 100 كارخانه و 70 دانشگاه همچنين مراسم كتاب سال دانشجويي و نشست‌هاي تخصصي متعدد در حال برگزاري است.
دکتر حسینی با اشاره به كتاب با ارزش «الغدير» نوشته علامه اميني، از اين اثر به عنوان محور وحدت ياد كرد و گفت: علامه اميني براي تدوين اين اثر، ده هزار جلد كتاب خواند و از آنها يادداشت‌برداري كرد.
دكتر حسيني کتاب نهج‌البلاغه را منشأ علوم و معارف تشيع دانست و اظهار اميدواري كرد: معارف شيعه هرچه بيشتر در جهان منتشر شود.
بنا براین گزارش، هجدهمين «جشنواره كتابخانه هاي عمومي و مطالعه مفيد» نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اعلام نفرات برگزیده و اهداي جوايز به كار خود پايان داد. در میان افراد برتر این جشنواره چهار نفر از همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد به عنوان کتابداران و کارشناسان برگزیده ستادی مورد تقدیر قرار گرفتند.
مهديه اسلام‌منش به عنوان کتابدار حافظ و قاري قرآن نمونه كشوري، روح اله رنجبر به عنوان کتابدار نابينای نمونه كشوري و علی ملاعباسی و الهام فرهادی به عنوان كارشناسان برگزيده ستادی جوایز و لوح تقدیر خود را از دست رئیس جمهور دریافت نمودند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا