50 کتابخانه عمومی و 36 کتابخانه باز در کانون‌های یزد افتتاح شد

علی حکیمیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد از افتتاح 50 کتابخانه عمومی و 36 کتابخانه باز در ایام هفته کتاب در این استان خبر داد و گفت: ایجادکتابخانه‌های باز در مساجد و تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتاب‌های کمک درسی از جمله دلایل موفقیت کتابخانه های مساجد و پیشرفت گسترش کتابخوانی در مساجد است.

وی با اشاره به کارکرد مطلوب کتابخانه های باز بیان کرد: دسترسی به کتابخانه‌های

باز آسان است از این رو در جذب مخاطبان جوان موفق و کارآمد عمل کرده‌اند.

حکیمیان یادآور شد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید کتاب‌هایی در قطع جیبی و باموضوعات مورد نیاز نسل جوان به رشته تحریر در بیاید و در تیراژ بالا و با جلدی مناسب در اختیار آنان قرار داد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد بیان کرد: معرفی کتاب‌ها و آثار مناسب برای سنین مختلف به ویژه نسل جوان و عرضه کتاب‌ در بسته‌بندی زیبا و قرار دادن کتاب های مفید در بدو ورود به کتابخانه از دیگر عوامل افزایش سرانه مطالعه در مساجد است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری کتاب‌های کهنه و فرسوده و جایگزین کردن آن ها با کتاب‌های

مناسب نیز از دیگرعوامل افزایش سرانه مطالعه است.

حکیمیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 کتابخانه عمومی در کانون‌های مساجد یزدفعالیت می‌کند. همچنین 50 کتابخانه جدیدالتأسیس عمومی و 144 کتابخانه باز در مساجدایجاد شده است و همزمان با هفته کتاب 36 کتابخانه باز نیز به آن افزوده شده است وبیش از 27 هزار نفر عضو کتابخانه‌های مساجد هستند.

وی از ارسال کتاب‌های کمک درسی به کتابخانه‌های مناطق روستایی و محروم، تشویق کتابداران، برگزاری دوره‌های آموزشی و تجهیز کتابخانه‌ها را از بهترین راهکارهای گسترش برنامه های کتابخانه‌ها دانست.

حکیمیان یادآور شد: تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، افتتاح و تجهیز کتابخانه‌های مساجد و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران کتابخانه‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی این استان بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا