مهندس شمشيري در جمع مسئولان كتابخانه‌هاي استان:

تلاش كنيد كتابخانه به يك پايگاه مهم فرهنگي تبديل شود


یزدفردا "با حضور شمشیری، مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد كتابخانه‌هاي عمومی کشور نشست صميمانه مسئولان كتابخانه‌ها و كتابداران استان در سالن اجتماعات كتابخانه‌ عمومي امام علي(ع) يزد برگزار شد.

به گزارش روابط اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، مدیرکل و كارشناسان امور کتابخانه‌های کشور در پايان بازديد دو روزه خود از كتابخانه‌هاي استان، عصر چهارشنبه با مسئولین كتابخانه‌ها و کتابداران يزد ديدار كردند.
در ابتدای اين مراسم، مهندس علایی ضمن خیر مقدم به حاضرين، سفرهای استانی و ارتباط نزدیک مسئولين نهاد كتابخانه‌‌هاي عمومي كشور را کاری بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این قبیل بازدیدها كه با در نظر گرفتن مسائل بومی و توانمندی‌های هر استان صورت مي‌گيرد، باعث اتخاذ برنامه‌ریزی‌های مطلوب و عملياتي خواهد شد.
در ادامه، مدیركل امور کتابخانه‌های نهاد كتابخانه‌هاي عمومی کشور ضمن تشکر از فعالیتهای انجام شده در کتابخانه‌ها و همت مهندس علایی در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه مفید خواستار ادامه این روند شد.
وي ماحصل بازدیدهای انجام گرفته از کتابخانه‌ها را خوب ارزیابی نمود و خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم کتابخانه به یک پایگاه مهم فرهنگی تبديل شود و در اين راستا توسعه خدمات کتابخانه‌ها بيش از پيش بايد مدنظر قرار گيرد.
شمشيري توجه جدی به بخش کودک و نوجوان در كتابخانه‌ها را خواستار شد و افزود: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه‌ها مجهز به نرم افزار جدید کتابداری خواهند شد.
وي ارکان اصلی کتابداری را کتاب، کتابدار، کتابخانه و عضو برشمرد و تصريح كرد: مهم‌ترین رکن از اركان چهارگانه كتابداري، شخص کتابدار است.
مدیركل امور کتابخانه‌های نهاد كتابخانه‌هاي عمومی کشور با مقایسه شغل كتابداري با معلمی اظهار داشت: کتابدار باید با آگاهی و انگیزه بالا مردم را به سوی فرهنگ مطالعه مفید سوق دهد.
مهندس شمشیری همچنين به سوالات حاضرين پاسخ داد و خطاب به مسئولين و كتابداران كتابخانه‌هاي يزد گفت: با توجه به نوپا بودن تشكيلات نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، بروز برخي مشكلات طبيعي است و سعي مي‌كنيم به مرور اين مسائل را حل و فصل كنيم.
در پايان اين نشست، فرزندان ممتاز علمي كاركنان اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان، لوح تقدير و جوايز خود را از دست شمشيري و علايي دريافت نمودند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا