معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد:

کانون های مساجد از تاثیرگذارترین نهادهای فرهنگی کشور هستند 

یزدفردا "کلماتیان:معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه بهترین مکان برای خدمت مساجد هستند گفت: کانون های مساجد از نهاد های تاثیر گذار فرهنگی در سطح کشور هستند. 

غلامحسین دشتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد  در گردهمایی مدیر مسئولان کانونهای مساجد استان یزد به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهارداشت: مساجد از اصلی ترین کانون های فرهنگ سازی وجهت گیری اعتقادات و باورها هستند.  

معاون استاندار یزد از مدیران مسئوال کانون های مساجد خواست، با برنامه ریزی و نیازسنجی برنامه های خود را طراحی و اجرا کنند. 

علی حکیمیان، مسئول کانونهای مساجد استان یزد نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت ایام‌الله دهه‌فجر در سخنانی از برگزاری مراسم نور افشانی در محوطه 32 مسجد یزد در ساعت 9 شب روز 21 بهمن‌ماه جاری و به صورت همزمان خبر داد.  

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد ادامه داد: برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی دهه فجر و توزیع بلوتوث های انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه های کمیته مساجد به مناسبت دهه فجر است. 

وی بر نصب پرچم در سردر مساجد به مناسبت دهه فجر تاکید کرد و اظهارداشت: برای ترویج و گسترش معارف و ارزش‌های انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلف و متنوعی از سوی کمیته مساجد ستاد دهه فجر در این استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم. 

سید حسن اعلائی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این گردهمایی با تاکید بر وجود کتابخانه در کنار مساجد اظهارداشت: کتابخانه‌های بزرگی نظیر 'وزیری' در کنار مسجد جامع کبیر یزد، کتابخانه 'آیت‌الله مرعشی'در کنار مسجد حضرت معصومه(ع) و کتابخانه آستان قدس که از درجات بالایی در کشور و خاورمیانه برخوردارند همگی در ابتدا در کنار مساجد ساخته شده‌اند.  

وی با تاکید بر اجرای طرح هاتف کتاب در مساجد تصریح کرد: با اجرای این طرح گردش کتاب در سراسر مساجد استان اتفاق خواهد افتاد و هر مسجد می تواند در این طرح یک کتابدار به نهاد کتابخانه های استان معرفی کند. 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان گفت: در صورتیکه مساجد نیز امکان در اختیار گذاشتن فضایی برای کتابخانه ندارند می‌توانند از حاملین کتاب برای امانت کتاب بهره گیرند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا