مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از اجرای 4 طرح کلی برای سال آینده در شهرستانها خبرداد



علائی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در مهریز که با حضور فرماندار و دیگر اعضای انجمن در محل اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد از اجرای 4 طرح کلی برای سال آینده در شهرستانها خبرداد.
علائی اجرای طرح هاتف، تجهیز ویدئوکنفرانس ها در کتابخانه های عمومی، راه اندازی سامانه پیام کوتاه در دو مرحله ی دریافت اطلاعات مورد نیاز و ارسال تازه های نشر کتاب به شهروندان با پیام کوتاه و به پیوست کردن امور کتابخانه ها با کارهای فرهنگی، نشست ها و ... از 4 طرح کلی برای سال آتی در شهرستان ها نام برد.
وی بیان کرد: با بودجه ی فرهنگی سال 1390 این کار در تمام شهرستانها اجرایی خواهد شد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سهم کتابخانه ها از بودجه ی فرهنگی و ابعاد استفاده از آن را مورد بررسی و تبیین قرار داد.
بررسی مشکلات کتابخانه ی عمومی بقیه الله از دیگر موضوعات جلسه این انجمن بود که توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
علايي در ادامه از راه اندازي شبكه اينترانت داخلي در كتابخانه هاي استان براي نخستين بار در كشور خبر داد و افزود: در صدد هستيم با اجراي اين طرح، همه منابع كتابخانه اي استان را به هم مرتبط سازيم تا امكان جستجوي كتاب موردنظر اعضا در كل كتابخانه ها فراهم شود.
مدیر کل كتابخانه هاي عمومي استان، از تدوين سند نهضت مطلعه مفيد در استان با تأكيد ويژه استاندار، خبر داد و اصلي ترين هدف اجراي اين سند را افزايش سرانه مطالعه مردم استان يزد به 90 دقيقه در سال 94 برشمرد.
کیانی مقدم فرماندار مهریز در پایان از زحمات و تلاش های مدیر کل و پرسنل کتابخانه های عمومی مهریز تقدیر و از افزایش 6 کتابخانه عمومی شهرستان به 11 کتابخانه عمومی در سال جاری ابراز خرسندی کرد گفت: کتابخانه نهادی است که بادراختیار داشتن بخش قابل توجهی از دانش زمنیه بهره گیری مناسب از اندوخته های بشری را فراهم می آورد.
سعید قریشی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نیز از عضویت 7000 نفر از شهروندان مهریز در کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت:
شهرستان مهریز به حول و قوه الهی توانسته است با فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی رتبه اول آمار عضویت شهروندان در کتابخانه ها را از بین شهرستان ها کسب کند .
گفتنی است از هر 7 نفر جمعیت شهرستان مهریز 1 نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا