برزگر فرماندار ابرکوه:


باید به جایی برسیم که کتاب مونس مردم در هر مکان و زمانی باشد


اولین جلسه کمیته «سند نهضت مطالعه مفید» شهرستان ابرکوه با حضور اعضای کمیته و مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.


در ابتدای این جلسه برزگرزاده فرماندار شهرستان در خصوص اهمیت مطالعه و توجه مقام معظم رهبری به مقوله کتاب و کتابخوانی مطالبی را بیان داشت و از همه مسئولین خواست تا برای علاقه‌مند نمودن مردم به مطالعه و کتاب خواندن تلاش نمایند.


وی افزود: کتاب و مطالعه در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و شاهد این مدعی، معجزه‌ جاوید پیامبر مکرم اسلام یعنی کتاب قرآن و توصیه اکید ائمه اطهار به علم‌آموزی و کسب معارف است.


برزگر فرماندار ابرکوه از تلاش‌های صورت گرفته در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: باید به جایی برسیم که کتاب مونس مردم در هر مکان و زمانی باشد و فرد با وجود کتاب احساس تنهایی نکند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در ادامه این جلسه در خصوص اهداف سند نهضت مطالعه مفید توضیحاتی ارائه داد و وظایف هر دستگاه را در رابطه با طرح‌های 28 گانه این سند یادآور شد.


وی تصریح کرد: با توجه به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری باید کاری کنیم که در سال 1404 کسی در ایران نباشد که مطالعه نکند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تعریف «مطالعه مفید» و تشریح اهداف این نوع مطالعه گفت: مطالعه‌ای مفید است که معطوف به عمل و نتیجه گردد؛ دستاوردی علمی، عملی و ذهنی داشته و حاصل این دستاوردها، تعالی روحی و معنوی فرد باشد.


گفتنی است، در نخستین جلسه کمیته شهرستانی «سند نهضت مطالعه مفید» ابرکوه، مباحثی همچون: معرفی سایت اینترنتی مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تمام ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس، ارسال طرح‌ها و برنامه‌های دستگاههای عضو به دبیرخانه این کمیته در شهرستان ابرکوه، مکاتبه اداره کتابخانه‌های ابرکوه با مجمع امور صنفی شهرستان جهت معرفی «طرح هاتف کتاب» و معرفی رابطین اصناف به کتابخانه‌های عمومی، مطرح شد و به تصویب اعضا رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا