مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره مبحث مهندسی فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی،گفت: این بحث به صورت جدی توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،حجت الاسلام و المسلمین احمد عجمین طی نشستی در این اداره کل افزود: زمانیکه کلیات طرح احیاء فرهنگ دارالعباده در شورای فرهنگ عمومی استان یزد به تصویب رسید به نظر آمد که این طرح با طرح مهندسی فرهنگی تداخل خاصی دارد.
وی ادامه داد: ولی با پیگیری های بعمل آمده توسط استاندار محترم یزد و مذاکرات صورت گرفته با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سعی و تلاش زیادی بعمل آمد تا این استان جایگاه قابل قبولی برای انجام این پروژه ملی ( طرح مهندسی فرهنگی ) باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: خوشبختانه با درایت و تدبیر استاندار محترم یزد و تشکیل شورای برنامه ریزی فرهنگی استان زمینه های اجرای مهندسی فرهنگی در استان دارالعباده یزد تحقق یافت.
حجت الاسلام عجمین اظهار داشت: هم اکنون دبیرخانه شورای برنامه ریزی فرهنگی که مسئولیتش بعهده این اداره کل است با تلاش مستمر محققین و پژوهشگران در حال برنامه ریزی فرهنگی برای تهیه نقشه فرهنگی استان یزد است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تهیه چنین نقشه ای به صورت سخت افزار و نرم افزار حداقل زمانی حدود 3 سال را می طلبد تا بتوان با در نظر گرفتن همه شرایط،قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی استان، اطلس فرهنگی یزد تهیه گردد.

حجت الاسلام عجمین معتقد است: این تلاش ها با تمرکز فعالیتهای پژوهشی در حوزه فرهنگ و هنر و پرهیز از کارهای موازی در یک مجموعه سازمان یافته با عنوان مرکز پژوهشهای فرهنگی و هنری ساماندهی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: در کنار آن با ایجاد کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر و کتابخانه دیجیتال و مرکز اسناد شرایط مطلوبی برای پژوهشگران فراهم شده است.

وی در پایان تصریح کرد: کتابخانه بزرگ امام علی (ع) و مرکز تازه های کتاب جایگاه مناسبی برای حضور همه کسانی که می خواهند در حوزه فرهنگ و هنر به کار تحقیق و پژوهش بپردازند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا